شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6695 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
105 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تغییر منفی که در خلق و خوی ریسک مشاهده می‌شود، باعث افزایش قیمت دلار شده و جفت پوند/دلار را به پایین‌ترین حد چند ماهه رساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، پوند/دلار (GBP/USD) مسیر ضرر و زیان را امتداد می‌دهد و حتی پس از افزایش تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ژانویه به ۰.۳٪، در زیر سطح ۱.۲۴۵۰ یا پایین‌ترین حد چند ماهه معامله می‌شود.
گفتنی است تغییر منفی که در خلق و خوی ریسک مشاهده می‌شود، باعث افزایش قیمت دلار شده و این جفت ارز را به سطح پایین‌تری هدایت می‌کند.
تحلیل اجمالی بنیادین
پوند/دلار (GBP/USD)، پس از ثبت رشدهای کوچک در روز پنج‌شنبه، به سمت جنوب متمایل شد و در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته، نزدیک به ۱.۲۵۰۰ رسید. تصویر فنی کوتاه‌مدت حاکی از آن است که پتانسیل نزولی دست‌نخورده باقی می‌ماند، اما یک لغزش طولانی‌تر در این جفت می‌تواند به پوند/دلار GBP/USD در محدودکردن ضرر و زیان، کمک کند.
انتشار داده‌های اقتصاد کلان مختلط از ایالات متحده باعث شد که رالی دلار آمریکا (USD) در روز پنج‌شنبه کاهش یابد و پوند/دلار (GBP/USD)) رشد اندکی را تجربه کند.
علاوه بر این، پس از آنکه سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کردند که پوند استرلینگ توانسته است خروج سرمایه از یورو را جذب کند، کاهش در جفت یورو/پوند (EUR/GBP) مشاهده شد.
یورو/پوند (EUR/GBP) در اوایل روز جمعه به کاهش خود ادامه داد و به پوند استرلینگ در پیشگیری از زیان بیشتر کمک کرد.
مگان گرین، سیاستگذار بانک انگلستان (BoE) روز پنج‌شنبه با اشاره به بالاتربودن تورم خدمات در بریتانیا از ایالات متحده، خاطرنشان کرد که کاهش نرخ در بریتانیا هنوز باید راهگشا باشد.
از سوی دیگر، بازارها تقریباً مطمئن هستند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های کلیدی را در ماه ژوئن کاهش خواهد داد و در نیمه‌ی دوم سال نیز به کاهش نرخ سیاستی خود اقدام خواهد کرد.
در این میان، برخی عوامل همچون تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ سیاستی را در ماه ژوئن پس از قرائت شدید تورم در ماه مارس ثابت نگه می‌دارد، به دلار آمریکا سود رساند.
در حوزه‌ی داده‌ها، سند اقتصادی ایالات متحده هیچ‌گونه اطلاعات سطح بالایی را در روز جمعه منتشر نخواهد کرد. در صورتی که جریان‌های امن، پیش از آخر هفته بر بازارهای مالی مسلط شوند، پوند/دلار آمریکا ممکن است برای حفظ جایگاه خود به مشکل بربخورد.
تحلیل اجمالی تکنیکال پوند/دلار
پوند/دلار (GBP/USD) در نیمه پایینی کانال رگرسیون نزولی باقی می‌ماند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته کمی بالاتر از ۳۰ قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد این جفت قبل از اینکه روند فروش اشباع فنی را تغییر دهد، فضای بیشتری در جهت نزولی را در دسترس دارد.
سطح ۱.۲۵۰۰ (سطح ایستا، سطح روانی) به عنوان اولین حمایت قبل از ۱.۲۴۵۰ (حد پایین کانال نزولی) و ۱.۲۴۲۰ (سطح ایستا از نوامبر) همتراز می‌شود.
در جهت صعودی، اولین مقاومت در ۱.۲۵۵۰ (نقطه میانی کانال نزولی) قبل از ۱.۲۵۹۰ (میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه) قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید