شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8733 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
188 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

پوند/دلار (GBP/USD) در روز دوشنبه برای به دست‌آوردن کشش صعودی تلاش کرد و در جلسه‌ی معاملاتی اروپا کمی بالای ۱.۲۵۰۰ در نوسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» پوند/دلار (GBP/USD) در روز دوشنبه برای به دست‌آوردن کشش صعودی تلاش کرد و در جلسه‌ی معاملاتی اروپا کمی بالای ۱.۲۵۰۰ در نوسان بود.
غیر از داده‌های بازار کار بریتانیا و گزارش تورم آوریل ایالات متحده که به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شود، سرمایه‌گذاران سخنرانی‌های مقامات بانک مرکزی را به دقت زیر نظر خواهند داشت.
بررسی اجمالی بنیادین
پس از نوسانات شدید در نیمه‌ی دوم هفته‌ی قبل، به نظر می‌رسد پوند/دلار (GBP/USD) در ابتدای هفته جدید بالای ۱.۲۵۰۰ تثبیت شده است. 
گفتنی است در حالی که این جفت در تلاش است تا از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA) که در حال حاضر در ۱.۲۵۴۰ قرار دارد، فاصله بگیرد، چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت نمی‌تواند سرنخ‌های جهت‌داری را ارائه دهد.
پیرو تصمیم‌گیری برای حفظ نرخ بانکی در ۵.۲۵ درصد در روز پنج‌شنبه، لحن غیرمعمولی در بیانیه‌ی سیاستی بانک مرکزی انگلیس (BoE) مشاهده شد و یافتن تقاضا را برای پوند استرلینگ دشوار کرد. با این حال، سقوط دلار آمریکا (USD) که همزمان با انتشار داده‌های ناامیدکننده‌ی ایالات متحده در اواخر روز آغاز شد، به پوند/دلار آمریکا کمک کرد تا حمایت خود را پیدا کند و خود را به بالای ۱.۲۵۰۰ برساند.

اندرو بیلی، رئیس BoE با اشاره به وجود اخبار دلگرم‌کننده در مورد تورم، با اظهار خوشبینی خاطرنشان کرد  که همه چیز برای کاهش نرخ در مسیر درستی حرکت می‌کند.
البته پیش از تعطیلات آخر هفته، چندین مقام فدرال رزرو اظهارات جنگ‌طلبانه‌ای ارائه کردند که منجر به افزایش پوند/دلار آمریکا شد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس با تکرار تردیدهای خود در مورد محدودیت این سیاست، ابراز داشت که نمی‌تواند احتمال افزایش نرخ بهره را در سال جاری رد کند.
علاوه بر این، میشل دبلیو بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو، روز جمعه ضمن تأکید بر اینکه کاهش نرخ بهره را در سال جاری تضمینی نمی‌بیند، افزود که می‌خواهد در عرض چند ماه شاهد آمار تورمی بهتری باشد. 
در چشم‌انداز داده‌ها، تقویم اقتصادی هیچ گونه اطلاعاتی با تاثیر بالا در روز دوشنبه ارائه نخواهد کرد. فیلیپ جفرسون، نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، قرار است در اولین نشست آمریکایی سخنرانی کنند. در صورتی که این مقامات به زبان جنگ‌طلبی مشابهی پایبند باشند، پوند/دلار (GBP/USD) می‌تواند در جایگاه خود تثبیت شود. غیر از این، در اوایل صبح روز سه‌شنبه اروپا، داده‌های بازار کار توسط دفتر آمار ملی بریتانیا منتشر خواهد شد که در مرکز توجه قرار خواهد گرفت.
بررسی اجمالی تکنیکال پوند/دلار (GBP/USD)
میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۰۰-SMA) به عنوان مقاومت کوتاه‌مدت در سطح ۱.۲۵۴۰ دست‌نخورده باقی می‌ماند. در صورتی که پوند/دلار (GBP/USD) از آن سطح بالاتر رود و آن را به عنوان حمایت تایید کند، ۱.۲۵۹۰-۱.۲۶۰۰ (فیبوناچی اصلاحی ۵۰% آخرین روند نزولی، سطح روانی) را می‌توان به عنوان مقاومت بعدی قبل از سطح ۱.۲۶۳۵ (بالاترین سطح ۳ مه) در نظر گرفت.
در جهت نزولی، سطح ۱.۲۵۰۰ (سطح روانشناختی، SMA-100 در نمودار ۴ ساعته) قبل از ۱.۲۴۵۰ (فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی) و ۱.۲۴۰۰ (سطح ایستا، سطح روانی) به عنوان اولین حمایت همسو می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید