شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8847 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ |
372 بازدید
2
ارسال به دوستان

به لطف برخی عوامل و افزایس تقاضا برای طلا، و با وجود تضعیف نسبی دلار آمریکا، طلا امروز با افزایش اندکی همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه با توجه به ضعف دلار آمریکا (USD) افزایش اندکی داشت.
برخی عوامل از قبیل سرمایه‌گذاری‌های قوی در بازار خارج از بورس (OTC)، خریدهای ثابت بانک مرکزی و جریان‌های امن در بحبوحه‌ی ریسک ژئوپلیتیک خاورمیانه، منجر به افزایش تقاضای پناهگاه امن شد که به‌عنوان باد موافقی برای طلا XAU/USD عمل می‌کند.
با این وجود، اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که بر بالا نگه‌داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر تأکید کرد، می‌تواند از ارزش فلز زرد در کوتاه‌مدت بکاهد.
در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، بعداً در روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) برای ماه آوریل منتشر خواهد شد که می‌تواند بینشی در مورد زمان تعدیل نرخ اولیه فدرال رزرو ارائه دهد.
افزون بر آن، آمار خرده‌فروشی ماه آوریل نیز بینشی از روند هزینه‌های مصرف‌کننده ارائه خواهد کرد. آنچه مسلم است داده‌های تورم داغ‌تر از میزان برآوردشده می‌تواند فدرال رزرو را به سمت موضع تهاجمی‌تر سوق دهد که این امر باعث تقویت دلار و اعمال فشار فروش بر طلای دلاری می‌شود.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: افزایش قیمت طلا در بحبوحه‌ی تقاضای سرمایه‌گذاری
شاخص قیمت تولیدکننده‌ی ایالات متحده (PPI) در ماه آوریل ۲.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه مارس با ۱.۸ درصد افزایش، مطابق با انتظارات بود. شاخص اصلی پی‌پی‌آی در مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه مارس ۲.۱ درصد رشد داشت. به صورت ماهانه، PPI هسته و PPI اصلی هر دو ۰.۵ درصد در ماه آوریل افزایش یافتند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با اشاره به کاهش کندتر از حد انتظار تورم، اظهار داشت که داده‌های PPI توجیه بیشتری برای نگه‌داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری ارائه می‌دهد. پاول اضافه کرد که احتمالاً نیازی به افزایش نرخ بیشتر نخواهد بود.
جفری اشمید، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی نیز با تأکید بر اینکه تورم همچنان بسیار بالاست، ابراز داشت که بانک مرکزی ایالات متحده کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد.
انتظار می‌رود تورم سالانه‌ی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از ۳.۵ درصد در اولین برآوردها به ۳.۴ درصد در آو‌ریل کاهش یابد. تورم اصلی CPI نیز طبق برآورد در آوریل، از ۳.۸ درصد قبل به ۳.۶ درصد کاهش یابد.

خرده فروشی ایالات متحده نیز مطابق با پیش‌بینی‌ها از ۰.۷ درصد در قرائت اولیه به ۰.۴ درصد در ماه آوریل کاهش یابد.
بر اساس گزارش ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارهای مالی در حال حاضر با احتمال ۶۵ درصدی، کاهش نرخ توسط فدرال رزرو را در سپتامبر ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند.
گذشته از آن، مطابق با گزارش شورای جهانی طلا، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، تقاضای جهانی طلا با ۳ درصد افزایش به ۱۲۳۸ تن رسید که به منزله‌ی قوی‌ترین سه ماهه‌ی اول از سال ۲۰۱۶ است.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا تصویر سازنده‌ای دارد
قیمت طلا طی روز با لحنی مثبت معامله شد. طبق نمودار چهار ساعته، فلز زرد موضع مثبت خود را بدون تغییر حفظ می‌کند، چرا که طلا XAU/USD بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ دوره‌ای (۱۰۰-EMA) قرار دارد. از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در منطقه صعودی ۶۰ و ۷۰ قرار دارد که به وضوح بیان می‌کند مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.
هرگونه خرید متعاقب بالاتر از سقف قیمت ۱۰ می در ۲۳۷۸ دلار می‌تواند راه را برای صعود به مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سد روانی ۲۴۰۰ دلار باز کند. شکست صعودی قاطع بالاتر از سطح ذکر شده، بالاترین قیمت را در نزدیکی ۲,۴۳۲ دلار، در مسیر رقم گرد ۲,۵۰۰ دلار به تصویر می‌کشد.
از طرف دیگر، سطح حمایت کلیدی برای طلا در منطقه ۲۳۲۵ الی ۲۳۳۰ دلار ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده‌ی تلاقی حد پایین کانال روند نزولی، متحرک نمایی ۱۰۰ دوره‌ای و پایین‌ترین سطح ۱۳ می است. سپس سطح قیمت به سمت رقم گرد ۲۳۰۰ دلار کاهش می‌یابد و در نهایت، به پایین‌ترین سطح ۲ می در ۲۲۸۱ دلار می‌رسد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید