شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8725 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ |
314 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

معامله بیت‌کوین (BTC) در حدود ۶۱ هزار دلار با دورنمای محتاطانه فدرال رزرو (Fed) ایالات متحده.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptonews»، بیت‌کوین (BTC) هفته را با روند نزولی آغاز کرد و با قیمتی در حدود ۶۱ هزار دلار و کف روزانه ۶۰۶۷۵ دلار معامله شد. با وجود افزایش قبلی قیمت این ارز دیجیتال پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین توسط ایالات متحده، بیت‌کوین نتوانسته است حرکت صعودی و رو به جلوی خود را به دست آورد. همچنین، کاهش قیمت رمزارز مذکور تا حد زیادی به‌دلیل اظهارات محتاطانه فدرال رزرو (Fed) و گمانه‌زنی‌هایی است که ممکن است این نهاد برنامه‌های تسهیل خود را به تعویق بیاندازد و باعث شود تا سرمایه‌گذاران در بحبوحه عدم اطمینان اقتصادی به‌سمت دارایی‌های امن‌تر حرکت کنند. درهمین حین، این موضوع باعث تقویت دلار آمریکا (USD) شده و به زیان بیت‌کوین کمک کرده است.
با نگاهی به آینده، معامله‌گران BTC بر سخنرانی‌های آتی مقامات فدرال رزرو: جِفرسون و مِستر تمرکز خواهند کرد. پس از آن توجهات به گزارش‌های اقتصادی مهم ایالات متحده مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و خُرده‌فروشی معطوف خواهد شد. در این راستا، داده‌های قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند امیدها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش و فشار فروش بر بیت‌کوین را افزایش دهد.
فدرال رزرو محتاط و نگرانی‌های مصرف‌کنندگان بر دلار آمریکا و بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد
علاوه بر این، لحن محتاطانه فدرال رزرو درکنار تضعیف روحیه مصرف‌کنندگان، باعث تقویت دلار آمریکا شده است اما فشار نزولی بر بیت‌کوین وارد آورده است. درهمین حال، مقامات فدرال رزرو، ازجمله مِری دَلی از سانفرانسیسکو، از سیاست‌های محدودکننده مداوم برای مدیریت تورم حمایت کرده‌اند. این درحالی است که برخی دیگر مانند رافائل بوستیک از آتلانتا، علیرغم عدم اطمینان‌های موجود، پتانسیل کاهش نرخ بهره را می‌بینند. از سوی دیگر، «لوری لوگان»، رئیس فدرال رزرو دالاس و «نیل کَشکاری»، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، بر خطرات تورم تأکید می‌کنند و از رویکرد محتاطانه در قبال تعدیل نرخ بهره حمایت می‌کنند.
همچنین، داده‌های اخیر، چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده را پیچیده‌تر می‌کنند، به نحوی که شاخص احساسات مصرف‌کنندگان میشیگان در ماه (مِی) به‌طور قابل‌توجهی به ۶۷.۴ کاهش یافته است. این مسئله نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده مصرف‌کنندگان درمورد تورم است که ممکن است بر تصمیمات آتی سیاست پولی تأثیر بگذارد. این بازخورد اقتصادی متناقض، عدم اطمینان را تقویت می‌کند و بر هر دو بازار دارایی‌های سنتی و دیجیتال تأثیر می‌گذارد.
شفافیت سرمایه‌گذاری بیت‌کوین اِلسالوادور، اعتماد را تقویت می‌کند اما با موانع پذیرش روبه‌رو است
اِلسالوادور با انتشار داده‌های تراکنش ازطریق یک میم‌پول (MemPool) سفارشی، گام مهمی را درجهت افزایش شفافیت درمورد سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین خود برداشته است. درهمین حال،کشور رویکرد استراتژیک مذکور شامل نگه‌داری از ۵۷۴۸.۷۶  بیت‌کوین به ارزش بیش از ۳۵۲.۸ میلیون دلار و پایبندی به روش خرید میانگین هزینه دلاری (DCA) است. با وجود این تلاش‌ها و خریدهای منظم بیت‌کوین توسط «نائب بوکله» رئیس‌جمهور اِلسالوادور، تنها ۱۲ درصد از مردم این کشور در سال (۲۰۲۳) از BTC برای تراکنش‌های خود استفاده کردند. این استقبال کم، چالش‌های موجود در پذیرش گسترده در بین مردم را برجسته می‌کند.
همچنین، دسترسی‌پذیر کردن داده‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران جهانی به پادشاه ارزهای دیجیتال را تقویت کند. با این حال، استفاده محدود از بیت‌کوین در اِلسالوادور نشان می‌دهد که تأثیر قابل‌توجه بر قیمت این کریپتو ممکن است نیازمند پذیرش گسترده‌تر و ادغام در فعالیت‌های مالی روزانه باشد.
پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
تحلیل تکنیکال امروز جفت رمزارز بیت‌کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) روند نزولی خفیفی را نشان می‌دهد. قیمت درحال‌حاضر ۶۱۰۹۸ دلار (۶۳۰۵۰ دلار به هنگام انتشار خبر) است که کاهش ۰.۶۱ درصدی را نشان می‌دهد. درهمین حال، قیمت بیت‌کوین در تلاش است تا برای عبور از سطح کلیدی ۶۱۷۶۴ دلار با موانع روبه‌رو شود که این امر نشان‌دهنده احتمال ادامه روند نزولی است.
مضاف بر این، سطوح مقاومت قیمت در ۶۳۸۲۴، ۶۵۵۰۶ و ۶۷۲۲۲ دلار قرار دارند که بیت‌کوین برای معکوس‌کردن حرکت نزولی خود باید بر آن‌ها غلبه کند. در مقابل، ناحیه قوی حمایتی قیمت در ۶۰۱۸۵ دلار قرار دارد و کف‌های بالقوه بعدی در ۵۸۸۱۲ و ۵۶۶۴۰ دلار واقع شده‌اند. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بر روی عدد ۴۴ قرار دارد که نشان‌دهنده احساس خنثی تا نزولی است. میانگین متحرک‌نمایی (EMA) 50 روزه همچنین بر روی ۶۱۷۹۲ دلار قرار دارد که با نقطه پیوت هم‌خوانی نزدیکی دارد و درنتیجه بر اهمیت آن به‌عنوان آستانه‌ای برای تغییرات نزولی یا صعودی تأکید می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید