شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8879 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
338 بازدید
1
ارسال به دوستان

نمودار بیت‌کوین (BTC) الگوی سر و شانه (H & S) صعودی احتمالی را نشان می‌دهد که با ماشه بریک‌آوت قیمت در ۶۵۵۲۳ دلار فعال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «FXempire»، یک الگوی سر و شانه (H&S) صعودی احتمالی درحال شکل‌گیری بر روی نمودار روزانه بیت‌کوین (BTC) است. درهمین راستا، کف شانه راست در ۶۰۱۵۰ دلار کمی بالاتر از شانه چپ در ۵۹۵۷۳ دلار است که نشان‌دهنده قدرت بهبودیافته است. بدیهی است که نزول قیمت به زیر شانه راست، الگوی فعلی را باطل می‌کند، اما این امر ممکن است منجر به تشکیل یک شانه راست اصلاح‌شده به‌جای شروع یک روند نزولی مداوم شود.

الگوی سر و شانه صعودی درحال شکل‌گیری است
بیت‌کوین از زمان سقوط از خط میانگین متحرک (MA) 50 روزه در اواسط (آوریل)، به‌طور مکرر مقاومت این خط را آزمایش کرده است. همچنین، این شاخص درحال نزدیکی به هم‌گرایی با خط گردن الگوی سر و شانه است و بدین ترتیب بر اهمیت هر خط می‌افزاید. با این وجود، بریک‌آوت الگو تشکیل‌شده با حرکتی بالاتر از آخرین قله سوئینگ در ۶۵۵۲۳ دلار آغاز می‌شود. در آن زمان، قیمت این ارز دیجیتال همچنین بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت، ممکن است با نزدیک‌شدن به تقاطع خط روند صعودی و نزولی، روند تثبیت بیشتری را تجربه نماید.
بریک‌آوت قیمت بالاتر از ۶۵۵۲۳ دلار
می‌توان از بالاترین قیمت هفت روز گذشته در ۶۳۴۷۰ دلار به‌عنوان جانشینی برای قیمت خط روند نزولی استفاده کرد که عبور از بالای آن، سیگنال صعودی را فعال می‌کند. اما همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، این موضوع به معنای یک شکست الگوی سر و شانه نیست، زیرا سطح قیمت ۶۵۵۲۳ دلار، آن‌را مشخص می‌سازد.
درهمین حال، اگر شکست صعودی در الگو رخ دهد، قله سوئینگ ۶۷۲۷۳ دلار به هدف بعدی تبدیل می‌شود و با وجود گذر صعودی الگوی سر و شانه، یک بریک‌آوت قیمتی، BTC را به‌سمت محدوده تثبیت و مقاومت احتمالی، هدایت می‌کند. در این حالت، عملکرد آن در برخورد به سطح تثبیت‌شده قیمتی، نشان‌گر قدرت و حرکت آن خواهد بود.
اصلاح جزئی ممکن است به پایان نزدیک شده باشد
به‌طور معمول، گذر رو به بالا در یک الگو، با افزایش قیمت‌ها، شتاب قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این مورد باید درصورت وقوع، در شکست الگوی رمزارز موردبحث نیز مشاهده شود. افزون بر این، اصلاح قیمت از بالاترین رقم ثبت‌شده یعنی ۷۳۸۳۶ دلار، با فشار فروش کمی همراه بوده است، زیراکه بیت‌کوین به‌خوبی از خود مقاومت نشان داده و در یک الگوی تثبیت‌شده، نزول کرده است. همچنین، ناحیه حمایتی قیمت به‌طور واضح پس از اصلاح به سطح ۵۰ درصد مشاهده شد. مضاف بر آن، اگرچه قیمت رمزارز مذکور از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین آمده است، اما همچنان بالاتر از خط روند صعودی باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید