شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5077 |
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
410 بازدید
1
ارسال به دوستان

در طول هفته گذشته، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین (BTC) از سود زیادی برخوردار شدند؛ زیرا که این دارایی رمزارزی ۹.۳۴ درصد افزایش یافت و به بالای ۷۱ هزار دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، درحال حاضر، بیشتر بازار بیت‌کوین (BTC) انتظار سودهای کلان قیمتی را دارند که چرخه صعودی فعلی می‌تواند به همراه داشته باشد. با این حال، «هانتر هورسلی»، مدیرعامل بیت‌وایز (Bitwise)، درمورد آینده نزدیک اظهار نظر کرده است که رویداد آتی هاوینگ، بخش کلیدی چرخه صعودی مذکور، می‌تواند به‌دلیل کاهش عظیم قریب‌الوقوع عرضه توکن، مهمترین رویداد در تاریخ معاملات بیت‌کوین باشد.
مدیرعامل بیت وایز: قیمت بیت‌کوین بر کاهش عرضه و تقاضا این ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد
در پیامی در شبکه اجتماعی X در تاریخ (۲۹ مارس)، هانتر هورسلی اعلام کرد که رویداد هاوینگ بیت‌کوین که برای (آوریل ۲۰۲۴) برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند عمیق‌ترین تأثیرات عرضه و تقاضا را در تاریخ این دارایی داشته باشد. برای درک بهتر، هاوینگ بیت‌کوین پدیده ای است که هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد که در آن پاداش بلوکی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به نصف کاهش می‌یابد.
مدیرعامل بیت وایز پیش‌بینی خود را با اشاره به آخرین هاوینگ در سال (۲۰۲۰) آغاز کرد، زمانی‌که قیمت این رمزارز حدود ۹ هزار دلار بود. هورسلی اعلام کرد که بیت‌کوین پس از تأثیر هاوینگ، کاهش قابل‌توجهی در عرضه توکن، به میزان تقریباً ۹ میلیون دلار در روز و حدود ۳ میلیارد دلار در سال را تجربه کرد.
با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین درحال حاضر در حدود ۷۰ هزار دلار است، هورسلی بر این باور است که کاهش عرضه مورد انتظار به احتمال زیاد از نظر دلاری حداقل سه برابر خواهد بود و تخمین زده می‌شود که ۳۲ میلیون دلار در روز و ۱۱ میلیارد دلار در سال باشد.
وی همچنین با بالاتر رفتن قیمت بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کند که کاهش عظیم عرضه مورد انتظار بیت‌کوین با کاهش بیشتر فشار فروش طبیعی توسط استخراج‌کنندگان (ماینرها) همراه باشد. علاوه بر این، مدیرعامل بیت وایز خاطرنشان می‌کند که این تحول با افزایش فعلی تقاضای نهادی مطابقت خواهد داشت.
به طورکلی، همه عواملی که هانتر هورسلی برجسته کرده است نشان می‌دهد که بیت‌کوین به احتمال زیاد پس از رویداد هاوینگ شاهد افزایش قابل‌توجه قیمت خواهد بود. در اوایل (فوریه) نیز رئیس بیت وایز پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین می‌تواند به‌دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران ناشی از معرفی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین، زودتر به ۲۵۰ هزار دلار برسد.
بررسی اجمالی قیمت بیت‌کوین
در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با ۰.۶۵ درصد کاهش در روز گذشته در ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود. این «طلای دیجیتال» موردتحسین گسترده اکنون در نمودار ماهانه خود پس از اصلاح قیمت در ماه (فوریه)، ۱۰.۴۵ درصد افزایش یافته است.
درهمین حال، حجم معاملات ارز دیجیتال مذکور با ۲۳.۱۶ درصد کاهش به ۲۴.۶۷ میلیارد دلار رسیده است. بیت‌کوین با ارزش بازار ۱.۱ تریلیون دلاری، به‌عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید