شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7099 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
420 بازدید
1
ارسال به دوستان

طلا در بحبوحه‌ی خطرات ژئوپلیتیکی در مسیر بازپس‌گیری سطح ۲۴۰۰ دلار، به پیشروی ادامه می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا در بحبوحه‌ی خطرات ژئوپلیتیکی در مسیر بازپس‌گیری سطح ۲۴۰۰ دلار، به پیشروی ادامه می‌دهد.
و اما در بحبوحه‌ی بازگشت ریسک‌پذیری، دلار آمریکا با وجود اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو، به همراه بازدهی خزانه‌داری، عقب‌نشینی می‌کند.

بررسی اجمالی بنیادین
دلار آمریکا (USD) پس از آزمایش کاهش شدید اصلاحی از بالاترین سطح چند ماهه در نیمه‌ی دوم معاملات چهارشنبه، همزمان با بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده، تا حدودی آرام گرفته است، چرا که افزایش ریسک اولیه در شاخص‌های وال استریت نه‌تنها باعث تضعیف پناهگاه امن می‌شود، بلکه جذابیت دلار را خدشه‌دار می‌کند.
علاوه بر این، به دنبال افزایش قیمتی که از اظهارات تندروانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه شنبه الهام گرفته شده بود، بازارها به سودآوری دلار متوسل شدند.
با این وجود، ریسک‌پذیری در بازارهای ایالات متحده کاهش یافت و سرمایه‌گذاران نسبت به گزارش درآمدهای ایالات متحده از شرکت‌های بزرگ، در موضع احتیاط ماندند.
در عین حال، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و ایران، جریان‌های امن را به سمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده فرستاد و بر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تأثیر زیادی گذاشت.
با وجود اصلاح دلار آمریکا، عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال پیشروی، طلا نتوانست رشد خود را حفظ کند و بار دیگر به سمت منطقه ۲۳۵۰ دلاری سقوط کرد.

همانطور که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه اظهار داشت، عقب‌نشینی قیمت طلا را می‌توان به قیمت‌گذاری بازار در مورد تغییر سیاستگذاری تاخیری و کندتر فدرال رزرو نسبت داد.
ناگفته نماند که از معاملات روز پنج‌شنبه تاکنون، طلا در حال تلاش برای بازگرداندن سد ۲۴۰۰ دلاری است، چرا که کاهش ارزش دلار در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا همچنان از فلز بی‌بازده حمایت می‌کند.
با تمام این‌ها می‌توان نتیجه گرفت که قیمت طلا در میان نگرانی‌های شدید ژئوپلیتیکی، می‌تواند در هر عقب‌نشینی به تقاضای امنی دست یابد، مگر اینکه سخنان آتی سیاست‌گذاران فدرال رزرو بر میزان انتظارات در مورد کاهش نرخ فدرال رزرو بیفزاید که در حال حاضر برای نشست سپتامبر تعیین شده است.
و در نهایت در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش هفتگی مطالبات بیکاری و داده‌های مسکن ایالات متحده، انگیزه‌هایی برای معامله‌گران طلا در روزهای آینده ارائه می‌کنند.
بررسی اجمالی تکنیکال طلا XAU/USD
قیمت طلا شکست مثلثی متقارن را در نمودار چهار ساعته در روز چهارشنبه تایید کرد و باعث احیای سود فروش شد.
 قیمت طلا پس از نزول مجدد، از میانگین متحرک ۲۱ ساده (۲۱-SMA) عبور کرد که هم‌اکنون به ۲۳۷۲ دلار رسیده است. با این حال، از آنجا که شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده‌ی مثبت نزدیک به ۵۱.۵۰ بازگشته است، خریداران تلاش زیادی برای یافتن جای پایی فراتر از این سطح ندارند.
در صورت تداوم حالت احیاء، طلا بار دیگر می‌تواند مقاومت کلیدی این هفته را نزدیک به ۲۴۰۰ دلار آزمایش کند. پذیرش بالاتر از این سطح برای از سرگیری روند صعودی قیمت طلا به منظور آزمایش مجدد رکورد ۲,۴۳۲ دلار بسیار کلیدی است.
در ادامه‌ی راه، سطح روانی ۲۴۵۰ دلاری، سطحی است که برای خریداران طلا باید شکسته شود.
از جنبه نزولی، فروشندگان طلا به یک کندل چهار ساعته نیاز دارند که زیر ۵۰-SMA در ۲۳۶۰ دلار بسته شود تا این اصلاح به سمت پایین‌ترین سطح ۱۵ آوریل یعنی ۲۳۲۴ دلار افزایش یابد.
کاهش بیشتر می‌تواند رقم گرد ۲۳۰۰ دلار را به چالش بکشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید