شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6667 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ |
284 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

بازار ارزهای دیجیتال در ۱۲ ساعت گذشته نزولی شد و باعث سقوط قیمت اکثر رمزارزها گردید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، ریپل (XRP)، تون‌کوین (TON) و پولکادات (DOT) تحت تأثیر اُفت بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفتند و هرکدام بخش قابل‌توجهی از ارزش بازار خود را از دست دادند. همچنین، بیت‌کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به‌دلیل نگرانی‌های ژئوپلیتیکی مرتبط به خاورمیانه هم‌گام با بازارهای سنتی سقوط کرد. با توجه به تسلط (دامیننس) شایان توجه بیت‌کوین بر بازار، سایر بازارها نیز به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفتند.
نگرانی سرمایه‌گذاران XRP، تون‌کوین و پولکادات
اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که اکثر ارزهای دیجیتال شاهد کاهش دو رقمی قیمت بوده‌اند. درحالی‌که ارزش توکن بومی ریپل در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است، قیمت پولکادات بیش از ۱۴ درصد سقوط را تجربه کرده است. در زمان نگارش این خبر، XRP و DOT به‌ترتیب با قیمت ۰.۵۴۸۱ دلار و ۷.۳ دلار معامله می‌شدند. درعین‌حال، حجم معاملات هر دو توکن سه برابر شده است.
AMBCrypto پیش از این گزارش داده بود که توکن بومی ریپل با پشت سر گذاشتن یواس‌دی کوین (USDC) به ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. با این وجود، به‌دلیل سقوط اخیر بازار، یواس‌دی کوین جایگاه خود را پس گرفت.
درمورد پولکادات، یک تحلیل‌گر محبوب ارز دیجیتال اخیراً در توییتی پیشنهاد کرده بود که DOT ممکن است به کف چرخه قیمت خود رسیده باشد. او با این کار به یک رالی صعودی اشاره کرد. با این حال، سقوط بازار کریپتو این فرضیه را باطل کرد و کف چرخه پولکادات ممکن است هنوز فرا نرسیده باشد.
همچنین، تون‌کوین در مقایسه با سایرین عملکرد بهتری داشت، زیرا ارزش آن در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۴.۴ درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این خبر، ارزش رمزارز مذکور ۶.۸ دلار با ارزش بازار بیش از ۲۳ میلیارد دلار است. دلیل احتمالی عملکرد نسبتاً باثبات قیمت TON می‌تواند مربوط به سود هفتگی آن باشد. ارزش این توکن هفته گذشته به‌طرز درخور توجهی رشد یافت و با پشت سر گذاشتن کاردانو (ADA) به لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر راه یافت.
افزون بر این، کاهش ارزش تأثیر زیادی بر احساسات بازار درباره این توکن‌ها داشت. تحلیل AMBCrypto از داده‌های سِنتیمنت (Santiment) نشان‌داد که احساسات وزنی XRP، پولکادات و تون‌کوین به‌شدت کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد احساسات نزولی درمورد ارزهای دیجیتال مذکور افزایش یافته است.
فشار خرید درحال افزایش است
درحالی‌که بازار کریپتو سقوط کرد، ممکن است سرمایه‌گذاران از این فرصت برای انباشت بیشتر توکن‌ها استفاده کرده باشند. تحلیل‌ها از داده‌های سِنتیمنت نشان داد که خروج توکن بومی ریپل و TON از صرافی‌ها در چند روز گذشته افزایش یافته است. علاوه بر آن، عرضه هر دو توکن در صرافی‌های رمزارز نیز به‌شدت کاهش یافته است. این دو معیار به‌طور واضح نشان می‌دهند که فشار خرید بر روی این توکن‌ها اخیراً زیاد بوده است.
در همین راستا، اگر بخواهیم به معیارها و شاخص‌ها اعتماد کنیم، افزایش فشار خرید ممکن است به تغییر روند منجر شود. تحلیل‌ها نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت این رمزارزها کاهش یافته است، اوپن اینترست (OI) آن‌ها نیز همین روند را دنبال کرده و کاهش یافته‌اند. اُفت در این معیار معمولاً نشان می‌دهد که روند قیمت جاری ممکن است تغییر کند. بنابراین، احتمال تغییر روند که به XRP، پولکادات و تون‌کوین اجازه می‌دهد تا ارزش از دست رفته بازار خود را جبران کنند، هنوز قابل رد نیست.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید