شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8643 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
144 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت سولانا (SOL) درحال نزدیک‌شدن به سطح حمایتی ۱۴۲ دلار است، اما سقوط به زیر این سطح می‌تواند قیمت این رمزارز را تا ۱۲۰ دلار پایین بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «AMBCrypto»، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، سولانا (SOL) بیش از ۵ درصد کاهش قیمت داشته است و برخی از معیارها و اندیکاتورها حاکی از معکوس‌شدن روند قیمت این ارز دیجیتال هستند. درهمین حال، شرایط بازار کریپتو باعث کاهش قیمت اکثر ارزهای دیجیتال شده و سولانا نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین، کاهش قیمت رمزارز مذکور باعث شد تا به سطح حساسی سقوط کند که می‌تواند مسیر آینده توکن بومی سولانا را تعیین کند.
سولانا به سطح حمایتی نزدیک می‌شود
تحولات ۲۴ ساعت گذشته برتری واضح بازار خرسی (نزولی) را نشان می‌دهد. همچنین، در زمان نگارش این متن، SOL با قیمت ۱۴۴.۸ دلار و ارزش بازار (مارکت‌کپ) بیش از ۶۴ میلیارد دلار معامله می‌شود که آن‌را به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار تبدیل می‌کند. علاوه بر این، اُفت قیمت SOL باعث کاهش احساسات وزنی (نظر کلی بازار) نسبت به این کریپتو شده است. بنابراین، احساسات منفی پیرامون سولانا در بازار رمزارز حاکم بود و حجم اجتماعی آن نیز کاهش یافت که نشان‌دهنده نزول محبوبیت ارز دیجیتال مذکور در بازار کریپتو است.

از سوی دیگر، تحلیل AMBCrypto از چارت SOL نشان داد که این رمزارز به‌سرعت در‌حال نزدیک‌شدن به سطح حمایتی کلیدی ۱۴۲ دلار است. اگر سولانا بتواند این سطح حمایتی را آزمایش کند، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار جهش قیمت را داشته باشند، اما سقوط به زیر ناحیه ذکرشده می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

سولانا به کدام سمت حرکت می‌کند؟
برای درک این نکته که در کوتاه‌مدت از توکن بومی سولانا چه انتظاری باید داشته باشیم، براساس تجزیه و تحلیل داده‌های سِنتیمنت (Santiment) چنین برداشت می‌شود که بهره سرانه/سررسید (اُپن اینترست) سولانا هم‌راستا با قیمت آن کاهش یافته است. هر زمان که این معیار کاهش یابد، نشان می‌دهد که احتمال ادامه روند قیمت فعلی کم بوده و حاکی از معکوس‌شدن روند قیمت است.

با این وجود، نرخ تأمین مالی (Funding Rate) سولانا بالا بود که برای قیمت این ارز دیجیتال نگران‌کننده به نظر می‌رسید. افزون بر آن، نسبت پوزیشن‌های لانگ (خرید)/شورت (فروش) SOL کاهش یافت که نشان از برتری بازار خرسی دارد. درهمین حال، اگر قرار باشد به این معیارها اعتماد کنیم، قیمت کریپتو موردبحث ممکن است به زیر سطح حمایتی ۱۴۲ دلار سقوط کند.
از طرف دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به نفع بازار نزولی باقی ماند و با اُفت مواجه شد. با این حال، برخی دیگر از اندیکاتور‌ها تسکینی را که به‌شدت موردنیاز بود را ارائه کردند. برای مثال، مَکدی (MACD) برتری گاوی (روند صعودی) را در بازار از خود به نمایش گذاشته است. مضاف بر این، پس از یک کاهش شدید قیمتی، جریان پول چایکین (CMF) سولانا رشد پیدا کرد که نشان‌گر احتمال افزایش قیمت ارز دیجیتال مذکور است.

همچنین، اگر SOL بتواند سطح حمایتی خود را در نزدیکی ۱۴۲ دلار آزمایش کند، سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد نزدیک‌شدن دوباره توکن بومی سولانا به سطح مقاومتی خود در نزدیکی ۱۶۰ دلار باشند. پیش‌تر نیز گزارش شده بود که این توکن هفته گذشته دو بار به سطح معرفی‌شده نزدیک اما با شکست در گذر از آن، مواجه شده بود.
درمقابل، بدترین سناریو برای توکن بومی سولانا آن است که اگر SOL نتواند سطح حمایتی مذکور را آزمایش کند، قیمت آن می‌تواند طی چند روز به ناحیه پشتیبانی بعدی خود، نزدیک ۱۲۰ تا ۱۲۵ دلار، سقوط کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید