شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8562 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
248 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

هر اونس طلا در ژوئن آخرین بار با ۱.۶۸ درصد افزایش، به ۲۳۷۹.۶۰ دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکونیوز» بازار طلا در آستانه‌ی تعطیلات آخر هفته به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان آمریکایی در مورد سلامت اقتصاد و افزایش سرسختانه‌ی فشارهای تورمی، خود را در سطح خوبی حفظ کرد. هر اونس طلا در ژوئن آخرین بار با ۱.۶۸ درصد افزایش، به ۲۳۷۹.۶۰ دلار رسید.
روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که قرائت اولیه‌ی شاخص احساسات مصرف کننده از ۷۷.۲ ماه آوریل، به ۶۷.۴ کاهش یافته است. با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های اجماع، قرائت ۷۶.۳ را در نظر داشت، می‌توان نتیجه گرفت که داده‌ها ضعیف‌تر از حد انتظار بود.
بازار طلا از زمان انتشار آمار ناامیدکننده‌ی اعداد هفتگی مطالبات بیکاری در روز پنج‌شنبه که نشان داد بازار کار ایالات متحده در حال از دست‌دادن شتاب است، شاهد حرکت صعودی مجدد بوده است. این فلز گرانبها در آستانه‌ی آخر هفته به سودهای خود افزوده است.
از طرفی، احساسات به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید. در کنار احساسات ناامیدکننده، این گزارش همچنین نشان داد که مصرف‌کنندگان شاهد افزایش ۳.۵ درصدی تورم در این زمان در سال آینده هستند که نسبت به ۳.۲ درصد گزارش‌شده در ماه قبل، با افزایش شدید همراه بوده است.
به گفته‌ی برخی از تحلیلگران، آخرین داده‌های احساسات مصرف‌کننده، فدرال رزرو را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. خوش‌بینی کمتر می‌تواند بر میزان مصرف تاثیر بگذارد که حامی سیاست تسهیل بانک مرکزی است. با این حال، انتظارات تورمی بالاتر از سیاست محدودکننده‌ی فعلی حمایت می‌کند.
گرگ میکالوفسکی، تحلیلگر ارز در فارکس‌لایو.کام (Forexlive.com)، داده‌هایی را که حکایت از افزایش انتظارات تورمی و در عین حال کاهش احساسات مصرف‌کننده داشته، گزارشی نگران‌کننده‌ برشمرد.
جوآن هسو، مدیر مصرف‌کنندگان در نظرسنجی‌ها خاطرنشان کرد که این کاهش ۱۰ واحدی از نظر آماری معنادار است و احساسات را به کمترین میزان خود در حدود شش ماه گذشته می‌رساند. هسو همچنین تأکید کرد که روند این ماه در احساسات با اجماع گسترده در بین مصرف‌کنندگان، با کاهش در گروه‌های سنی، درآمدی و تحصیلی مشخص می‌شود.
با نگاهی به روند تورم، هسو با اشاره به اینکه انتظارات تورمی بلندمدت به بالای محدوده‌ی دو ساله پس از همه‌گیری خود رسیده است، ابراز داشت که این دومین ماهی است که انتظارات تورمی از محدوده‌ی دو ساله قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ خارج می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید