شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3799 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ |
580 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با وجود کاهش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) در آخر هفته، معامله‌گران همچنان به حفظ قیمت بالای ۶۰ هزار دلار امیدوارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «cointelegraph»، قیمت بیت‌کوین (BTC) به‌واسطه ادامه و فشار مداوم فروش نقدی در طول آخر هفته در روز (۱۷ مارس) به سمت ۶۰ هزار دلار سقوط کرد.

درهمین‌راستا، داده‌های به‌دست‌آمده ازکوین‌تلگراف مارکت پرو (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) کف قیمتی جدیدی را برای بیت‌کوین در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) به رقم ۶۴۵۲۲ دلار را نشان می‌دهد.
بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود در طول هفته، با فشار قابل توجهی از سمت فروشندگان مواجه شد، به‌طوری‌که مجموعه‌ای از کف‌های قیمتی پایین‌تر همراه با شکست‌های مکرر در تلاش برای بازگشت قیمت به سطوح بالاتر دیده شد. در همان روز، روند نزولی با سرعت بیشتری نسبت به زمان معمول و پیش از بسته شدن کندل هفتگی مورد انتظار، ادامه یافت.
«اسکیو»، تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال، با بررسی این وضعیت، محدوده‌های موردعلاقه خریداران در صرافی‌های اصلی را مشخص کرد. این مناطق بین ۶۰ هزار تا ۶۴ هزار دلار قرار دارند. همچنین، او در بخشی از یک پُست در شبکه اجتماعی X توضیح داد: «اکثر فروش‌ها توسط خریداران تهاجمی (فروش در بازار) هدایت شده است.» و ادامه داد: «فروش مداوم اسپات به‌خصوص از صرافی‌های کوین‌بیس (Coinbase) و بایننس (Binance)، از زمانی که قیمت بیت‌کوین ۷۴ هزار دلار بود، آغاز شده است.» اسکیو اضافه کرد که برخی از نهادها درحال انجام میانگین‌گیری هزینه‌ دلاری (DCA) در کف قیمتی هستند که به ایجاد جهش‌های قیمتی کوتاه‌مدت کمک می‌کند.

بنابراین، اصلاح اخیر بازار صعودی بیت‌کوین حدود ۱۲ درصد است. همان‌طور که کوین‌تلگراف گزارش داد، در چرخه‌های قبلی، شاهد اُفت‌های قیمتی بسیار عمیق‌تری بوده‌ایم، درحالی‌که همچنان روند صعودی کلی بازار حفظ شده است. با وجود این، ناظران خوش‌بین بازار همچنان با اشاره به خریدهای درحال انجام از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین ایالات متحده که در (۱۸ مارس) از سر گرفته می‌شود، دیدگاه مثبتی دارند.
«توماس فاهرر»، مدیرعامل پورتال بررسی متمرکز بر ارزهای دیجیتال آپولو (Apollo) که جریان‌های نقدینگی صندوق‌های قابل معامله در بورس را ردیابی می‌کند، در شبکه اجتماعی X پاسخ داد: «بله، این یک تله خرسی است.» همچنین، «موج‌های نقدینگی قرار است به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین سرازیر شوند. سرمایه‌های واقعی هنوز تخصیص پیدا نکرده‌اند. اگر یک پوزیشن ۱ میلیارد دلاری یک صندوق پوشش ریسک، قیمت بیت‌کوین را ۱۰ درصد جابه‌جا می‌کند، فکر می‌کنید رقم ۱۵۰ میلیارد دلاری از سمت مشاوران مالی می‌تواند آن را به چه سطحی برساند؟»
به نظر می‌رسد فاهرر شایعات مربوط به تخصیص وجوه نهادی جدید به بیت‌کوین را که احتمالاً در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتد، منعکس می‌کند.
آخرین گپ قراردادهای آتی یا فیوچرز بیت‌کوین به نزدیک ۴۰۰۰ دلار می‌رسد

درهمین‌حال، با بیش از ۱۲ ساعت باقی‌مانده تا بسته‌شدن هفتگی کندل بیت‌کوین، برخی دیگر به‌دنبال پتانسیل بازگشت قیمت در اوایل هفته بودند. در این‌ حین، عوامل مقابله با روند نزولی می‌تواند پُر کردن فاصله در بازار قراردادهای آتی بیت‌کوین گروه سی‌اِم‌ای (CME) باشد که این فاصله با کاهش قیمت آخر هفته به سرعت درحال افزایش است.
قراردادهای فیوچرز سی‌اِم‌ای در (۱۵ مارس) با قیمت ۶۹۱۳۵ دلار بسته شد و «گپ» حاصل بین آن و قیمت اسپات می‌تواند طبق روال تاریخی، انگیزه‌ای را برای بهبود قیمت فراهم کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :افشین

      ناظران خوش‌بین بازار همچنان با اشاره به خریدهای درحال انجام از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین ایالات متحده که در (۱۸ مارس) از سر گرفته می‌شود، دیدگاه مثبتی دارند.