شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7167 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ |
430 بازدید
1
ارسال به دوستان

شبکه بیت‌کوین (BTC) اواخر روز جمعه به وقت ایالات متحده چهارمین هاوینگ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و میزان بیت‌کوین استخراج‌کننده‌ها را به نصف کاهش داد.

به گزارش «Decrypt»، روز جمعه درست بعد از ساعت ۸ شب به وقت شرق ایالات متحده، شبکه بیت‌کوین (BTC) با موفقیت، کاهش برنامه‌ریزی‌شده خود را در بیت‌کوین تازه صادرشده، انجام داد. اکنون پس از ایجاد ۸۴۰ هزارمین بلوک بیت‌کوین، ماینرهای موفق، ۳.۱۲۵ بیت‌کوین به ازای هر بلوک تکمیل‌شده، علاوه بر کارمزد تراکنش‌های شبکه، کسب می‌کنند.

درهمین حال، با انجام چهارمین رویداد هاوینگ در تاریخ بیت‌کوین، این لحظه به‌طور گسترده‌ای توسط جامعه ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر پیش‌بینی شده بود. طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت BTC در آن روز کمی افزایش یافت و مقداری کمتر از ۱ درصد، در حدود ۶۴۰۰۰ دلار معامله شد.

همچنین، تغییر در نرم‌افزار بیت‌کوین به هدف آن یعنی کمبود عرضه دیجیتال خلاصه می‌شود. «ساتوشی ناکاموتو»، مخترع بیت‌کوین که با نام مستعار فعالیت می‌کند، هنگامی‌که اولین ارز رمزنگاری‌شده جهان را در سال (۲۰۰۹) راه‌اندازی کرد، سقف ۲۱ میلیون بیت‌کوین را برای عرضه کل دارایی‌ها مقرر ساخت.

براساس گزارش بلاکچین دات‌کام (Blockchain.com)، درحال‌حاضر تعداد بیت‌کوین‌های در گردش بیش از ۱۹.۶ میلیون بیت‌کوین است که نشان‌دهنده اکثریت قریب‌به‌اتفاق تعداد بیت‌کوین‌هایی است که تا به حال ایجاد شده‌اند. درهمین راستا، انتظار می‌رود که هاوینگ بیت‌کوین تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق بیفتد تا این‌که آخرین مورد آن در اواسط قرن بیست و دوم (حدوداً در سال ۲۱۴۰) رخ دهد.

برای باز نمودن مطلب باید عنوان کرد که بلوک‌های بیت‌کوین، دسته‌ای از تراکنش‌ها که تقریباً هر ۱۰ دقیقه به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه می‌شوند، نرخ نصف‌شدن میزان پاداش استخراج‌کنندگان جدید را تعیین می‌کنند. به‌عنوان مثال، حدود ۲۱۰ هزار بلوک قبلی، پاداش ماینرها در سال (۲۰۲۰) را از ۱۲.۵ BTC به ۶.۲۵ BTC کاهش داد.

از طرف دیگر، کامپیوترهایی که در سراسر جهان از نرم‌افزار بیت‌کوین استفاده می‌کنند به حفظ امنیت این شبکه کمک می‌کنند. همچنین، در رقابتی برای حل پازل‌های پیچیده ریاضی، مبلغی از بیت‌کوین به استخراج‌کننده‌ای تعلق می‌گیرد که ابتدا مشکل (نود/گره) مذکور را با توجه به این نکته‌ که حداقل ۵۰ درصد میزان توافق به اعتبار تراکنش‌ها وجود دارد، حل کند.

درنتیجه هاوینگ، هزینه ماینرها برای تولید بیت‌کوین به‌طور مؤثری دو برابر می‌شود. درحالی‌که این رویداد مستقیماً میزان انرژی مصرفی شبکه بیت‌کوین را افزایش نمی‌دهد، اما برای استخراج‌کنندگانی که عملیات‌های کوچک‌تری دارند یا فاقد منابع محاسباتی هستند، ایجاد مخالفت نمی‌کند.

در همین حال، رقابت دائمی بین ماینرها که مشکلات پیچیده ریاضی را مرتفع می‌کنند، ضامن عدم ورود تراکنش‌های تقلبی به بلاک‌چین بیت‌کوین است. با گذشت ۱۵ سال از وجود بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که این روند همان‌طور که طراحی شده است درحال جلب توجه است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید