شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6877 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
111 بازدید
2
ارسال به دوستان

بنیاد سولانا (SOL) مشکلات اخیر تراکم شبکه را به ترکیبی از تقاضای بالای فضای بلاک سولانا و عدم پیاده‌سازی به‌موقع پَچ‌های مرتبط نسبت داده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، «آوستین فدرا»، رهبر بخش استراتژی بنیاد سولانا (SOL)، در طول هفته بلاکچین پاریس، درمورد تلاش‌ها برای رسیدگی به مشکلات اخیر مربوط به تراکم تراکنش‌های کاربران صحبت کرد. وی توضیح داد: «هدف پروژه سولانا، ایجاد سریع‌ترین شبکه باز، بدون‌مجوز و غیرمتمرکز جهان است که کار بسیار دشواری است. تیمی از مهندسان در سراسر گروه‌های مشارکت‌کننده اصلی بر روی ساخت شبکه سولانا کار می‌کنند و گاهی اوقات، آن‌ها کاملاً درست عمل نمی‌کنند.»
به گفته رهبر بخش استراتژی این بنیاد، لایه اِجماع سولانا همچنان طبق طراحی عمل می‌کند؛ اما این اتفاق‌نظر وجود دارد که شبکه از نظر تجربه کاربری انتظارات را برآورده نمی‌کند. فدرا گفت: «درحال‌حاضر شبکه سولانا با سرعت حدود ۷۰۰ تراکنش در ثانیه کار می‌کند که حتی با توجه به وضعیت نسبتاً ضعیف شبکه، همچنان قابل‌ستایش است؛ اما هنوز کارهای زیادی باید بر روی پروتکل هسته سولانا صورت گیرد.»
توسعه‌دهندگان شبکه درحال برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات «گلوگاه (bottleneck)» در یک مؤلفه خاص از پیاده‌سازی پُشته (stack) شبکه خود هستند. با این حال، رهبر بخش استراتژی بنیاد سولانا گفت: «نقشه راه برای اجرای ارتقاء و تقاضای مورد انتظار از شبکه سولانا مطابقت نداشت.» او افزود: «نگاه خیرخواهانه به این موضوع، ناکامی در موفقیت است. تقاضای عظیمی برای فضای بلاک و شبکه سولانا وجود دارد. این شبکه درحال پردازش تراکنش‌های بیشتری نسبت به لایه۱ و لایه۲ اتریوم (ETH) به‌صورت ترکیبی است.»
فدرا اذعان کرد که کم‌لطفی به این وضعیت، نشان‌دهنده عدم برنامه‌ریزی و اجرای ارتقاء شبکه است. او افزود که توسعه‌دهندگان اکوسیستم ممکن است براساس استفاده گذشته از شبکه، قادر به پیش‌بینی چنین افزایش تقاضاهایی بوده‌اند. همان‌طور که قبلا گزارش شده بود، توسعه‌دهندگان سولانا قصد داشتند وصله‌ای (پَچ) را برای یک «باگ پیاده‌سازی» اجرا کنند که اخیراً باعث افزایش شدید نرخ شکست تراکنش در سولانا شد. فدرا گفت: «مهندسان، خواب زیادی نداشتند زیرا آن‌ها وصله‌ها را آماده و ویژگی‌ها را قبل از ورود به شبکه اصلی آزمایش می‌کردند. این موضوع، تلاش اکوسیستم برای شناسایی مشکل، راه‌حل‌های بالقوه و بهبودهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای شبکه بوده است.»
برچسب بِتا برای برخی پروتکل‌ها ضروری است
سولانا در دو سال گذشته به‌دلیل قطعی‌های شبکه، مورد انتقاد قرار گرفته است، به‌طوری‌که بلاکچین سولانا برای مدت کوتاهی از کار افتاده است. با این وجود، لایه۱ تنها پروتکلی نیست که با خرابی و مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. لایه۲ اتریوم شامل بِیس (Base)، آربیتروم (ARB) و اِستارک‌نِت (STRK) در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
رهبر بخش استراتژی بنیاد سولانا می‌گوید شبکه‌های بلاکچین نوظهور هنوز در فاز رشد قرار دارند و مقایسه‌ای با دوران اولیه سرویس‌های وب آمازون (AWS) و قطعی‌هایی که تجربه کرده است، انجام می‌دهد. با این همه، صنعت بلاکچین تحت‌نظارت دقیق قرار دارد و آوستین فدرا می‌گوید انتظارات در این زمینه بی‌اساس نیستند.
«فکر می‌کنم عصبانی‌شدن از خرابی و قطعی‌ها طبیعی است. هدف، ۱۰۰ درصد آنلاین بودن است و این امر باید هدف کل صنعت بلاکچین باشد که اگر این مسئله به قیمت عدم مقیاس‌پذیری تمام شود، لزوماً بهترین راه‌حل نیست.»
فدرا همچنین به‌عنوان شاخصی از توسعه و رشد مستمر صنعت، به خرابی و قطعی‌های پروتکل‌های مختلف لایه۲ اشاره کرد. این مورد، بخشی از دلیلی است که سولانا همچنان تحت برچسب بِتا فعالیت می‌کند. فدرا گفت: «برچسب بِتا، صادقانه است. شبکه، امروزه نشان‌دهنده شکل نهایی آن‌چه توسعه‌دهندگان برای آینده آن امیدوار هستند، نیست و ممکن است شبکه‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که احتمالاً باید برچسب “بِتا” را به آن‌ها افزود.»
سولانا نسخه ۱.۱۷.۳۱ را برای استفاده عمومی توسط اعتبارسنج‌های (ولیدیتورها) شبکه اصلی در (۱۵ آوریل) منتشر کرد. این نسخه شامل پیشرفت‌هایی است که انتظار می رود از تراکم مداوم در شبکه بکاهد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید