شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4748 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
173 بازدید
1
ارسال به دوستان

احتمال تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم (ETH) به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «UToday»، با نزدیک‌شدن به مهلت نهایی درخواست شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اِک (VanEck)، کل اکوسیستم گسترده ارز دیجیتال مشتاقانه در انتظار تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده برای چراغ سبز نشان دادن به صندوق‌های‌ قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم (ETH) هستند. همان‌طور که «اریک بالچوناس»، تحلیل‌گر صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ اشاره کرد، احتمال تأیید این محصول اکنون به «۲۵ درصد بدبینانه» کاهش یافته است.
عدم ارتباط متقاضیان با کمیسیون بورس و اوراق بهادار
به گفته اریک بالچوناس، ارتباط میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و متقاضیان بالقوه تا حد زیادی وجود نداشته است. وی با اشاره به عدم تعامل و تعلل عمدی در این زمینه، خاطرنشان کرد که نشانه‌ها مطلوب نیستند.
تحلیل‌گر بلومبرگ گفت: «هیچ جای مثبتی برای یافتن اطلاعات مثبت وجود ندارد»، و درحالی‌که او انتظار دارد محصول مورد مناقشه مورد تأیید واقع شود؛ اما درحال حاضر اوضاع چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.
خوش‌بینی نسبت به صندوق قابل معامله در بورس اتریوم طی چند ماه گذشته و همچنین احتمال تأیید آن، همان‌طور که تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده‌اند، کاهش یافته است. در جریان تصویب صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین (BTC) در (ژانویه)، ارتباطات زیادی بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و متقاضیان با دستورالعمل‌های خاص درمورد اصلاح درخواست‌های آن‌ها وجود داشت.
درهمین زمان و در فرآیند تأیید صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین، سازمان تنظیم‌کننده همچنین با پلتفرم‌های صرافی که قرار بود این عرضه‌ها در آن‌ها معامله شود، دیدار کرده بود. عدم وجود چنین تعاملاتی با ناشران ETF اسپات اتریوم، احتمال تأیید آن را بسیار پایین می‌برد.
حماسه اوراق بهادار اتریوم
یکی از موانع اصلی برای تأیید صندوق قابل معامله در بورس اسپات اتریوم، نگرانیِ احتمالیِ سازمان تنظیم‌کننده بازار درمورد وضعیت بالقوه آن به‌عنوان یک اوراق بهادار است.
گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بنیاد اتریوم توسط یک مرجع دولتی ناشناس تحت بررسی قرار گرفته است. سپس گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احضاریه‌هایی را برای شرکت‌هایی که با اتریوم ارتباط دارند، صادر کرده است تا ماهیت ارتباط آن‌ها را درک کند. درهمین حال، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که سازمان رگولاتوری (تنظیم‌کننده) می‌خواهد مبنای محکم‌تری برای برچسب‌زدن اتریوم به‌عنوان یک اوراق بهادار ایجاد کند.
همچنین، عده زیادی از تأیید صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده راضی نیستند و به تعویق انداختن تأیید صندوق مشابه برای اتریوم ممکن است راهی برای جبران اشتباه ادراکی آن‌ها باشد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید