شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7334 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
292 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

نفت در روز دوشنبه کاهش یافت؛ بهای معاملات آتی برنت با ۶۷ سنت یا ۰.۷۷ درصد کاهش، به ۸۶.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت؛ بهای معاملات آتی برنت با ۶۷ سنت یا ۰.۷۷ درصد کاهش، به ۸۶.۶۲ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه اول نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز برای ماه می که روز دوشنبه منقضی می‌شود، با ۶۳ سنت یا ۰.۷۶ درصد کاهش، به ۸۲.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قرارداد فعال‌تر ژوئن با ۶۴ سنت کاهش، به ۸۱.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.
از قرار معلوم، پس از حمله‌ی به ظاهر کوچک اسرائیل به ایران، خطرات تشدید خصومت‌ها در خاورمیانه از سوی این دو کشور، کم‌اهمیت جلوه داده شد.
ییپ جون رانگ (Yeap Jun Rong)، استراتژیست بازار در IG با اشاره به عدم حفظ رشدهای اولیه قیمت نفت خام برنت، علت این امر را انتظارات گسترده مبنی بر این دانست که تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و ایران ممکن است با توجه به واکنش کنترل‌شده‌ی ایران، محو شود و بدیهی است که بازارها به از میزان ریسک ژئوپلیتیکی مرتبط با اختلالات احتمالی عرضه می‌کاهند.
هر دو شاخص در اوایل روز جمعه، پس از انتشار خبر انفجار در شهر اصفهان ایران، بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند، اما پس از آن که مقامات تهران، ابعاد حادثه را محدود اعلام کردند و ابراز داشتند که قصد اقدام تلافی‌جویانه را ندارند، سودها محدود شد.
بنا به گفته‌ی ییپ به رویترز، از آنجا که حرکت قیمت در کوتاه‌مدت بیشتر جنبه‌ی عرضه دارد تا تقاضا، افزایش فراتر از انتظار در ذخایر نفت خام ایالات متحده، کمک چندانی به روند قیمت‌ها نمی‌کند. 

داده‌های اداره‌ی اطلاعات انرژی آمریکا در هفته‌ی گذشته نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا با ۲.۷ میلیون بشکه افزایش همراه بود که تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای افزایش ۱.۴ میلیون بشکه‌ای بود.
تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، فشار بر قیمت‌ها را ناشی از افزایش ذخایر ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و اظهارات تندروانه‌ی فدرال رزرو دانست که افزایش ارزش دلار را در پی داشت. وی همچنین نگرانی‌های اقتصادی را عامل نزولی در بازار نفت برشمرد.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه با تأکید بر توقف پیشرفت تورم، زمان طولانی‌تری را برای کاهش نرخ بهره اعلام کرد.
در حال حاضر، تحلیلگران ANZ در یادداشتی، نوسانات در خاورمیانه را عاملی برای وقوع آشوب و هرج و مرج بازارهای نفت برشمردند.
در حوزه‌ی رویدادهای ژئوپلیتیک، گروه حزب الله لبنان، روز یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را که در حال انجام ماموریت جنگی در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.
نیروهای اسرائیلی و گروه مسلح حزب‌الله لبنان بیش از شش ماه است که به موازات جنگ غزه با یکدیگر تبادل آتش کرده‌اند که این درگیری، نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر تنش‌ها را دامن می‌زند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید