شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3813 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ |
571 بازدید
1
ارسال به دوستان

تلاش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای اجرای قوانین مربوط به افشای آب و هوا به‌دلیل باقی ماندن پرونده دادگاه ناحیه پنجم با مشکل مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «UToday»، در آخرین ضربه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، دادگاه تجدید نظر حوزه پنجم مقررات گزارش‌دهی آب و هوایی SEC را به‌طور موقت به حالت تعلیق درآورد. براساس گزارش بلومبرگ، این تصمیم، توقف قابل توجهی در تلاش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای الزام شرکت‌ها به افشای انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر اطلاعات مرتبط با آب و هوا ایجاد می‌کند. درهمین حال، «استوارت آلدروتی»، مدیر ارشد حقوقی ریپل (XRP)، به این رویداد به‌عنوان باخت دیگری برای کمیسیون مذکور اشاره کرد.
این توقف، در نتیجه درخواست لیبرتی انرژی (Liberty Energy) صادر شده است که استدلال می‌کرد قوانین جدید به‌دلیل هزینه‌های انطباق و مسائل حقوقی اساسی، آسیب جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند. با وجود رد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مبنی بر این که نگرانی‌های لیبرتی انرژی به‌نوعی گمانه‌زنی است، دادگاه حوزه پنجم بدون توضیح مفصلی، حکمی دو صفحه‌ای صادر کرد که از اجرای مقررات تا زمان تصمیمات بیشتر دادگاه جلوگیری می‌کند.
موانع نظارتی و چالش‌های حقوقی که توقف قوانین افشای آب و هوای SEC نشان‌دهنده آن است، یک نقطه عطف حیاتی در چشم‌انداز گسترده‌تر دعاوی مربوط به حوزه نظارتی این آژانس است. این قوانین که در ابتدا برای اجرای شفافیت درمورد تأثیرات زیست‌محیطی تعیین شده بودند، نبرد حقوقی پیچیده‌ای را با مشارکت بازیگران متعدد ایجاد کرده است. درخواست توقف لیبرتی انرژی، با استناد به آسیب بالقوه جبران‌ناپذیر، نشان‌دهنده افزایش تنش بین جاه‌طلبی‌های نظارتی و نگرانی‌های صنعت ارز دیجیتال است.
مسیر حقوقی پیش رو همچنان نامشخص است و انتظار می‌رود تا قرعه‌کشی برای ادغام چالش‌های مختلف در یک پرونده قضایی واحد برگزار شود.
الگوی شکست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تفسیر آلدروتی درمورد باخت‌های اخیر نهاد ذکر شده و فراتر از این، آخرین تصمیم دادگاه است. همچنین، در ماه گذشته، آلدروتی از استراتژی‌های حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و رویکرد گسترده‌تر آن به بحث نظارت ها انتقاد کرده است. او به مواردی اشاره کرد که به نظر می‌رسد SEC با حسن نیت عمل نکرده است، مانند اتّکا به حکم غیابی در دادگاه، سناریویی که طرف مقابل در دادگاه حضور پیدا نکرد و منجر به پیروزی بدون چالش شد. آلدروتی این مورد را به قهرمان نامیدن خود پس از یک مسابقه بوکس با سایه تشبیه کرد که در آن حریف توانایی ظهور نداشت.
افزون بر این، وی نگرانی‌های مطرح شده توسط دیگران را درمورد زیاده‌روی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و اهمیت دادگاه‌ها به‌عنوان مانعی بر قدرت نظارتی تأیید کرد. انتقادات او با مباحث گسترده‌تر درمورد تعادل بین امور نظارتی و استقلال نهادهایی که تحت چنین روندی قرار دارند، همسو است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید