شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6035 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
137 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که طلا برای سومین هفته متوالی رشد کرد، روز جمعه با افزایش ۱.۷۶ درصدی در ۲۳۳۰ دلار بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اکونومیک تایمز»، در حالی که طلا برای سومین هفته متوالی رشد کرد، روز جمعه با افزایش ۱.۷۶ درصدی در ۲۳۳۰ دلار بسته شد و به این ترتیب، رکورد تازه‌ای را در بالای ۲۳۳۰ دلار به ثبت رساند.
علیرغم افزایش بازدهی و تا حد زیادی ثابت‌ماندن دلار آمریکا، در هفته‌ نزدیک به ۴.۵۰ درصد افزایش یافت. بخشی از دستاوردهای این هفته را می‌توان به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و امتداد درگیری‌ها به مناطق بیشتر و بین اسرائیل و ایران نسبت داد.
بازده ده ساله‌ی ایالات متحده، روز جمعه ۲.۱۴ درصد رشد کرد و در مقیاس هفتگی نیز حدود ۴.۷۰ درصد افزایش یافت. بازدهی دو ساله ایالات متحده در ۴.۷۶ درصد بسته شد و در روز جمعه ۲.۲۶ درصد افزایش یافت و در هفته نیز حدود ۲.۵۰ درصد رشد یافت.
و اما از آنجا که ریسک‌پذیری سالم بر شاخص دلار آمریکا فشار می‌آورد، گزارش اشتغال نتوانست کمک چندانی به این شاخص کند. با این حال، روز جمعه با افزایش ۰.۰۶ درصدی در ۱۰۴.۲۹ بسته شد و تقریباً ۰.۲۰% در هفته کاهش یافت.
در حوزه‌ی داده‌ها چه گذشت؟
در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه مارس، با افزایش ۳۰۳۰۰۰ نفر در مقابل پیش بینی ۲۰۰۰۰۰ نفری، دلگرم‌کننده بود، گفتنی است اگرچه این آمار، بیشتر ناشی از مشاغل پاره وقت بوده، اما این رقم بیشترین میزان در تقریبا یک سال گذشته است. از طرفی، نرخ بیکاری از ۳.۹۰٪ در فوریه به ۳.۸۰٪ کاهش یافت.

دستاوردهای شغلی در دو ماه قبل در مجموع ۲۲۰۰۰ نفر به سمت بالا بازبینی شد. رشد شغلی نیز توسط بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز، اوقات فراغت و مهمانداری هدایت شد. میانگین درآمد ساعتی و سالیانه به ترتیب ۰.۳۰% و ۴.۱% با پیش‌بینی‌های مربوطه مطابقت داشت.
نرخ مشارکت نیز از ۶۲.۶۰ درصد به ۶۲.۷۰ درصد رسید که اولین افزایش از ماه نوامبر بوده است. تعداد ساعات هفتگی از ۳۴.۳۰ به ۳۴.۴۰ افزایش یافت. و اما در یک تحول قابل توجه، تفاوت بین مشاغل در گزارش حقوق و دستمزد و کارمندان در نظرسنجی خانوارها در ماه مارس برای اولین بار از نوامبر کاهش یافت.
شاخص تولید ISM ایالات متحده به ۵۰.۳ رسید که بالاتر از برآورد ۴۸.۴ و ۴۷.۸ در فوریه بود. فرصت‌های شغلی JOLTs (فوریه) نیز در برابر پیش‌بینی ۸۷۳۰ هزار نفر به ۸۷۵۶ هزار رسید، اگرچه رقم ژانویه با ۱۱۵ هزار کاهش به ۸۸۶۳ هزار کاهش یافت. سفارشات کارخانه نیز در ماه فوریه ۱.۴۰ درصد در مقابل پیش‌بینی ۱ درصدی بود، در حالی که سفارشات کالاهای بادوام، ۱.۳۰ درصد در مقابل برآورد ۱.۴۰ درصد در قرائت نهایی ثبت شد.
داده‌های شاخص خدمات ISM نیز در مقابل برآورد ۵۲.۸۰، به ۵۱.۴۰ رسید. در حالی که قیمت‌های پرداختی از ۵۸.۶۰ در فوریه به ۵۳.۴۰ کاهش یافت و اشتغال در سطح ۴۸.۵۰ کمتر از پیش بینی ۴۹ بود.
رودیدادهای ژئوپلیتیک
با بررسی رویدادهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه باعث کشته‌شدن دو ژنرال ایرانی شد که البته تهدید پاسخ سخت ایران را در پی داشت. در حال حاضر، نگرانی‌ها در مورد رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در حال افزایش است و تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان ادامه دارد.
اظهارات مقامات فدرال رزرو
در اوایل هفته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی خود در دانشگاه استنفورد، موضع صبر و انتظار خود را تکرار کرد. وی همچنین مجدداً تأیید کرد با توجه به اینکه ارقام تورم اخیر، تصویر کلی را تغییر نداده است، احتمالاً آغاز به کاهش نرخ‌ها در مقطعی در سال جاری مناسب خواهد بود.
در همین راستا، مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، سه کاهش نرخ بهره در سال جاری را یک حرکت معقول برشمرد، اگرچه این یک وعده نیست. مستر از فدرال رزرو نیز با اشاره به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری، اظهار داشت که موردی برای کاهش در جلسه‌ی بعدی نمی‌بیند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیز این دیدگاه را تکرار کرد که اگر تورم متوقف شود، ممکن است کاهش نرخ وجود نداشته باشد. و اما لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس با توجه به خطر صعودی تورم، اقدام به کاهش نرخ بهره را خیلی زود دانست.
و در نهایت، آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گرچه در سال جاری دو کاهش نرخ را پیش بینی کرده، اما همچنان نسبت به اینکه در صورت ثبات تورم، آیا بانک باید به طور کلی نرخ بهره را کاهش دهد، ابراز تردید کرد.
داده‌های مهم در هفته‌ی آتی
داده‌های CPI ایالات متحده و صورتجلسه‌ی FOMC دو گزارش بسیار کلیدی در هفته‌ی آینده خواهند بود. البته سرمایه‌گذاران همچنان به سمت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو مطابق پیش بینی فدرال رزرو متمایل می‌شوند. برخی داده‌های مهم دیگر، تقاضای نهایی PPI (مارس)، شاخص قیمت واردات و صادرات (مارس)، مطالبات هفتگی بیکاری، احساسات دانشگاه میشیگان و انتظارات تورمی را در بر می‌گیرد.
سرمایه‌گذاران مشتاقانه در انتظار PPI، CPI (مارس) و داده‌های تراز تجاری (مارس) چین هستند.
طلا در حال حاضر بیش از حد افزایش یافته است. اگرچه تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌توانست تا حدی مؤثر باشد، اما توجیه دستاوردهای هفته دشوار است. تورم CPI داغ‌تر از حد انتظار و تنش‌های ژئوپلیتیکی مهارشده بر فلز تاثیر می‌گذارد. مقاومت ۲۳۶۰ دلار/۲۴۰۰ دلار است. پشتیبانی ۲۳۰۰ دلار / ۲۲۵۰ دلار / ۲۲۰۰ دلار است. اصلاح کوتاه‌مدت امری طبیعی به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید