شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8698 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ |
245 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

هفته پیش رو با انتشار آمارهای کلیدی تورم، به هفته شلوغی برای داده‌های اقتصادی و گزارش‌ها تبدیل می‌شود. آیا این آمارها بر بازار رمزارز تأثیر خواهند گذاشت؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، بازارهای ارز دیجیتال پس از سقوط هفته گذشته، در آخر هفته گذشته بدون تغییر باقی ماندند و ارزش کل بازار (مارکت‌کپ) به ۲.۳۸ تریلیون دلار کاهش یافت. درهمین حال، تقویم اقتصادی این هفته با گزارش داده‌های مهم تورم درکنار سخنرانی‌های متعدد از سوی مسئولان فدرال رزرو (Fed) که می‌تواند نشان‌دهنده جهت‌گیری سیاست‌های پولی ایالات متحده در آینده باشد، می‌تواند نوسانات بیشتری را به‌همراه آورد.
تقویم اقتصادی
روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) شاهد انتشار گزارش شاخص اصلی قیمت تولیدکننده (PPI) خواهیم بود که نمایان‌گر قیمت‌های ورودی برای تولیدکنندگان و سازندگان است و هزینه تولید کالاهای مصرفی و تأثیر مستقیم بر قیمت‌های خُرده فروشی را اندازه‌گیری می‌کند. این‌شاخص به‌عنوان پیش‌نمایشی از فشارهای تورمی در نظر گرفته می‌شود و آن‌را در قالب یک شاخص پیشرو برای گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه بعد تبدیل می‌کند.
درهمین راستا، گزارش شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده ماه (آوریل) در روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) منتشر می‌شود. این معیار یکی از دو شاخص کلیدی برای اندازه‌گیری تورم است که CPI، مخارج مصرف شخصی (PCE)  را نیز دربر می‌گیرد. افزون بر این، شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده مستقیماً بر روند قیمت در اقتصاد، هزینه‌های مصرف‌کننده و چشم‌انداز کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد. شاخص مذکور همچنین به‌طور مستقیم بر تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو تأثیرگذار است.
از طرف دیگر، در نامه «کوبیسی» خاطرنشان شده است که «اگر تورم CPI در هفته جاری دوباره افزایش یابد، این سومین افزایش ماهانه متوالی خواهد بود.»
درمجموع این هفته شامل ۱۲ رویداد سخنرانی از مقامات فدرال رزرو ازجمله «جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو در روز سه‌شنبه است. علاوه بر این، براساس نظرسنجی انتظارات مدیران عامل شرکت‌ها در یک هیئت کنفرانس در هفته گذشته، اکثر این مدیران عامل آمریکایی انتظار دارند که فدرال رزرو تنها یک بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد. همچنین، از ۱۳۶ مدیرعامل مورد بررسی، ۳۱ درصد اعتقاد دارند که انتظار هیچ کاهش نرخی در سال جاری رخ نخواهد داد، درحالی‌که ۲۶ درصد از اشخاص مذکور، انتظار ۲ کاهش نرخ بهره را دارند. درهمین حال، طبق گزارش کوبیسی، «بازارها اعتقاد به تنها ۲ کاهش نرخ بهره در سال جاری به‌عنوان سناریوی پایه با اولین کاهش در ماه (سپتامبر) دارند.
نکته جالب توجه این‌جا است که ایلان ماسک در آخر هفته گذشته با مقایسه فدرال رزرو با بازی رومیزی مونوپولی (Monopoly)، به این نهاد کنایه زد. او به‌طور خاص به بخشی از قوانین اشاره کرد که به بانکِ درون این بازی اشاره داشته و در آن گفته می‌شود که بانک هرگز ورشکسته نمی‌شود و می‌تواند درصورت نیاز پول جدید چاپ کند.
دورنمای بازار ارزهای دیجیتال
بازارهای کریپتو در دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) صبح به وقت آسیا همچنان راکد هستند و در اکثر ارزهای دیجیتال اصلی حرکت کمی وجود دارد. قیمت بیت‌کوین (BTC) در زمان نگارش این متن حدود ۶۱ هزار دلار بود که تقریباً در همان بازه قیمتی دیروز باقی مانده است. با این حال، دارایی مذکور از زمان مشابه هفته گذشته ۴.۳ درصد کاهش یافته است. اتریوم (ETH) نیز پس از سقوط به زیر ۳۰۰۰ دلار در (۱۰ مِی)، همچنان نتوانسته است به بالاتر از سطح قیمتی ذکرشده بازگردد و در زمان نشر این خبر با قیمت ۲۹۰۰ دلار در روند نزولی کوتاه‌مدت خود قرار دارد. آلت‌کوین‌ها همچنین عمدتاً در وضعیت قرمز قرار داشتند و سولانا (SOL)، دوج‌کوین (DOGE)، َوالانچ (AVAX) و نی‌یِر پروتکل (NEAR) با ضررهای بیشتری مواجه شدند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید