شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7864 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
91 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

کاهش فعالیت و تقاضا در شبکه اتریوم (ETH) باعث فشار فروش بر قیمت آن شده و احتمالاً تا ۳۰۰۰ دلار اُفت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، گس فی (gas fee) اتریوم (ETH) درحال‌حاضر حدود ۵ گوئی (Gwei) است که پایین‌ترین میزان در سه سال گذشته است. درهمین حال، براساس شاخص‌های درون زنجیره‌ای اتریوم، کاهش اخیر قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای این آلت‌کوین است. درعین حال گاوها (خریداران) نتوانستند قیمت این رمزارز را بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته در سطح ۳۲۲۰ دلار نگه دارند.
گس فی اتریوم به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است
با توجه به داده‌های اخیر از Dune Analytics، میانگین گس فی اتریوم به یک نقطه عطف قابل‌توجه در پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته رسیده است. در تاریخ (۲۷ آوریل)، میانگین گس فی ETH تنها ۶.۴۳ گوئی بود که رتبه ۷ پایین‌ترین میانگین گس فی روزانه در سه سال قبل است. درحال‌حاضر، کارمزد گس اتریوم درحدود ۵ گوئی است که نشان‌دهنده روند نزولی مداوم گس فی در شبکه اتریوم است.
همچنین، درطول تاریخ معاملات، تریدرها اغلب بین دو احساس افراطی درمورد آینده ارزهای دیجیتال در نوسان بوده‌اند: اعتقاد خوش‌بینانه مبنی بر این‌که قیمت‌ها مقدّر هستند که «به ماه بروند (صعود انفجاری قیمت)» و مفهوم بدبینانه «مرگ آن (رمزارز) فرا رسیده است». این تغییر احساسات اغلب در کارمزد تراکنش‌ها نیز منعکس می‌شود که معمولاً در حدود سقف‌های بازار به بالاترین حد خود می‌رسد و گاهی اوقات به انحراف کشیده می‌شود و تنها در کف‌های بازار به سطوح عادی خود باز می‌گردد.
علاوه بر این، در شش هفته گذشته، با عقب‌نشینی غالب بازارهای ارزهای دیجیتال، کاهش تقاضا و فشار شبکه ممکن است به‌مثابه کاتالیزوری برای تسریع روند بهبود اتریوم و آلت‌کوین‌های مرتبط عمل کند. این امر نشان می‌دهد که به گفته بسیاری از مشارکت‌کنندگان بازار، بهبود قیمت ممکن است زودتر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شود محقق شود.
پرایس اکشن ETH
قیمت اتریوم در آخر هفته گذشته حرکت خوبی را بالاتر از ۳۳۰۰ دلار تجربه کرد، با این حال نتوانست به بالاتر از مقاومت کلیدی خود در سطح ۳۴۰۰ دلار برسد. در نمودار یک ساعته جفت رمزارز اتریوم/دلار آمریکا (ETH/USD)، اتریوم شاهد شکست درخور توجه قیمت به زیر یک خط روند صعودی کلیدی بود که در سطح ۳۲۵۰ دلار حمایت می‌شد. درحال‌حاضر، آلت‌کوین مذکور در قیمتی پایین‌تر از ۳۲۲۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.
با این وجود، فعالیت صعودی دومین رمزارز بزرگ بازار در حدود سطح حمایتی ۳۱۶۵ دلار، همراه با سطح فیبوناچی اصلاحی (ریتریسمنت) ۶۱.۸ درصد از حرکت صعودی از کف ۳,۰۷۰ دلار به سقف ۳,۳۵۵ دلار، مشهود است. دردسترس‌ترین مقاومت برای ETH نزدیک سطح ۳۲۱۰ دلار و همچنین میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد.

درصورتی‌که اتریوم نتواند از محدوده مقاومت ۳۲۱۰ دلاری گذر کند و بریک‌آوت انجام دهد، ممکن است مسیر نزولی دیگری را در پیش بگیرد. در این حالت، اولین حمایت در سمت نزولی در حدود سطح ۳۱۸۰ دلار و پس از آن یک منطقه حمایتی قوی‌تر در نزدیکی ۳۱۶۵ دلار پیش‌بینی می‌شود.
همچنین، سطح حمایتی اولیه در حدود ۳,۰۷۰ دلار قرار دارد. شکست قاطعانه قیمت ETH به زیر این سطح حمایتی کلیدی به‌طور بالقوه‌ای می‌تواند مسیر را برای ضررهای بیشتر تا ۲۸۸۰ دلار هموار کند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که باتوجه به علاقه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به بحث درمورد این دارایی دیجیتال، شانس تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم نیز درحال کاهش است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید