دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-22
تبلیغات
کد خبر: 3669 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ | ارسال توسط :
16 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

امیرمسعود عابدین: اکتیو راید (Active Ride) یک سیستم تعلیق فعال پیچیده بوده که نوید تغییر نحوه رانندگی این سدان اسپرت را می‌دهد و البته با ترفندهای سرگرم کننده نیز همراه است.

پورشه در هر طرف خودرو، یک موتور-پمپ با استفاده از یک موتور الکتریکی برای تنظیم میزان فشار هیدرولیک وارد شده به دمپر نصب کرده است. انرژی این موتورپمپ‌ها از باتری ۴۰۰ ولتی خودرو تامین می‌شود.
گفته می‌شود که این سیستم به قدری قدرتمند است که اساساً غلت زدن خودرو را در حین تصادف حذف می‌کند! مانند سیستم E-Active Body Control مرسدس بنز که شش سال پیش با مدل GLE معرفی شد، سیستم Active Ride پورشه می‌تواند از نظر فنی، در حالی که خودرو حتی وقتی ثابت است نیز استفاده شود و به آن اجازه دهد تا بالا و پایین شود. علاوه بر این، حتی می‌توان آن را به پهلو هم تغییر جهت داد!

با این حال، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، این ویژگی جذاب در نسخه تولیدی موجود نیست. در عوض، مهندسان پورشه با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند متصل به ژیروسکوپ، این امکانات را در طول مراسم رونمایی به نمایش گذاشتند و به کاربران اجازه می‌داد تا خودرو را وادار به انجام این حرکات کنند.
این ویژگی، یک فناوری شگفت‌انگیز بوده و تأثیرات شگرفی بر نحوه کنترل پورشه پانامرا خواهد داشت. پورشه در حال حاضر در تلاش است تا سیستم Active Ride خود را به مدل‌های دیگر از جمله تایکان اضافه کند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید