شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5581 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
101 بازدید
1
ارسال به دوستان

ین ژاپن (JPY) امروز گرچه به لطف ریسک‌پذیری، فروشی نسبی را به همراه داشت، اما در محدوده معاملاتی دو هفته‌ای بازار اروپا باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» ین ژاپن (JPY) در روز چهارشنبه فروشندگان جدیدی را به سمت خود جذب کرد و بخشی از سودهای متوسط یک شبه را کاهش داد، هرچند که این روند تداومی ندارد و همچنان در محدوده معاملاتی دو هفته‌ای بازار اروپا محدود می‌شود.
چشم‌انداز ضعیف بانک مرکزی ژاپن (BoJ) با بیان اینکه سیاست پولی برای مدتی سست باقی خواهد ماند، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که همچنان ین را تضعیف می‌کند.
با این حال، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر مداخله‌ی مقامات ژاپنی در بازارها به منظور حمایت از ارز داخلی ممکن است خرس‌های ین را از شرط‌بندی تهاجمی باز دارد.
جدای از این، لحن ملایم‌تر ریسک می‌تواند از ین امن حمایت کند که همراه با کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) ممکن است مسیر محدودشدن روند صعودی جفت دلار/ین (USD/JPY) را هموار سازد.
در همین حال، بازارها از میزان شرط‌بندی‌های خود برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاسته‌اند که این امر، گواه گستردگی شکاف بین نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده و ژاپن است. چه بسا این موضوع می‌تواند علاوه بر آنکه حامی چشم‌انداز حرکت بیشتر برای افزایش ارزش این جفت ارز باشد، جریان‌ها را نیز از ین دور می‌کند.
معامله‌گران هم‌اکنون برای انگیزه‌ی جدید معاملاتی، به داده‌های کلان ایالات متحده نگاه می‌کنند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال
به نظر می‌رسد دلار/ین (USD/JPY) آماده‌ی رشد بیشتر است و فراتر از سطح ۱۵۲.۰۰ حرکت می‌کند. در این راستا، سطوح بالای چند دهه مورد انتظار است.
از منظر تکنیکال، حرکت قیمت محدودشده در حدود دو هفته‌ی گذشته ممکن است همچنان به عنوان یک مرحله‌ی تثبیت صعودی در پس‌زمینه‌ی افزایش قوی از کف نوسانی ماه مارس طبقه‌بندی شود.
علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار دارند و هنوز از منطقه خرید اشباع فاصله گرفته‌اند. این امر به نوبه‌ی خود نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای جفت دلار/ین (USD/JPY) به سمت صعود است. با این اوصاف، گاوها ممکن است قبل از هر گونه حرکت مثبت بیشتر، نیاز به شکست پایدار از طریق مقاومت در محدوده معاملاتی، در حدود سطح ۱۵۲.۰۰، یا بالاترین سطح چند دهه داشته باشند.
از طرف دیگر، انتهای پایین‌تر محدوده‌ی معاملاتی فوق، در حدود منطقه ۱۵۱.۱۰-۱۵۱.۰۰، احتمالاً از نزول فوری محافظت می‌کند. برخی از فروش‌های متعاقب زیر نقطه‌ی شکست مقاومت افقی ۱۵۰.۸۵-۱۵۰.۸۰ که اکنون به حمایت تبدیل شده است، می‌تواند حمایت مربوطه‌ی بعدی را در نزدیکی منطقه ۱۵۰.۲۵ به تصویر بکشد.
سپس بلافاصله سطح روانی ۱۵۰.۰۰ قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود ممکن است جفت USD/JPY روند نزول اصلاحی بیشتر به سمت منطقه ۱۴۹.۳۵-۱۴۹.۳۰ را تسریع کند و در نهایت به علامت ۱۴۹.۰۰ برسد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید