شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6859 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
110 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

ین ژاپن (JPY) امروز در برابر همتای آمریکایی خود، به حوالی رقم ۱۵۴.۰۰ در نزدیکی پایین‌ترین سطح چند دهه‌ی اخیر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» ین ژاپن (JPY) لحن پیشنهادی خود را برای ورود به جلسه‌ی اروپا در روز دوشنبه حفظ می‌کند و در حال حاضر در برابر همتای آمریکایی خود، به حوالی سطح ۱۵۴.۰۰ در نزدیکی پایین‌ترین سطح چند دهه‌ی اخیر قرار دارد.
چشم‌انداز ضعیف بانک مرکزی ژاپن (BoJ) حاکی از آن بود که از نظر عادی‌سازی سیاست‌ها عجله‌ای ندارد که به تضعیف ین دامن زد. در عین حال، گاوها تا حد زیادی در برابر هشدارهای اخیر مقامات ژاپنی مبنی بر مداخله در بازار برای تقویت ارز داخلی، در وضعیت آماده‌باش بودند.
علاوه بر این، در بحبوحه‌ی تشدید بحران خاورمیانه، ضعف ریسک، کمک چندانی به پناهگاه امن ین نمی‌کند.
از سوی دیگر، دلار آمریکا (USD)، در بحبوحه انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد، در حال تثبیت سودهای قوی اخیر خود به بالاترین سطح از نوامبر تاکنون است. این موضوع به وضوح بیان می‌کند که تفاوت زیاد در نرخ‌ها بین ایالات متحده و ژاپن برای مدتی باقی خواهد ماند که به نوبه‌ی خود، تقویت بیشتری برای جفت دلار/ین (USD/JPY) ایجاد می‌کند.
گفتنی است داده‌های منتشرشده از ایالات متحده در هفته‌ی گذشته نتوانست نگرانی‌های بازار در مورد تورم را کاهش دهد و سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات خود را برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا سپتامبر از ژوئن به عقب برانند.
در عین حال، چشم‌انداز متفاوت سیاست بانک‌های مرکزی و فدرال رزرو نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای جفت دلار/ین (USD/JPY) همچنان صعودی است و از چشم‌اندازی برای تمدید حرکت شکست هفته‌ی گذشته حمایت می‌کند.
معامله‌گران هم‌اکنون به داده‌های کلیدی از جمله ارقام خرده‌فروشی و شاخص تولید امپایر استیت توجه دارند، که در کنار اظهارات فدرال رزرو، باید بر تقاضای دلار آمریکا تأثیر بگذارد و انگیزه‌ی جدیدی ایجاد کند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال
گاوهای جفت USD/JPY با وجود شرایط خرید اشباع در نمودار روزانه، کنترل را نزدیک به سطح ۱۵۴.۰۰ حفظ می‌کنند.
از منظر تکنیکال، پیشرفت پایدار هفته‌ی گذشته از یک مانع کوتاه‌مدت در نزدیکی مرز ۱۵۲.۰۰ به عنوان یک محرک جدید برای گاوها تلقی شود. حرکت صعودی بعدی، چشم‌انداز سازنده را تأیید می‌کند، اگرچه شاخص قدرت نسبی اشباع خرید (RSI) در نمودار روزانه باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت افزایش‌دهنده‌تر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت باشیم.
با این وجود، به نظر می‌رسد جفت USD/JPY آماده است تا روند صعودی اخیر خود را به خوبی تثبیت کرده و به سمت بازپس گیری رقم گرد ۱۵۴.۰۰ رهسپار شود.
از سوی دیگر، هر افت اصلاحی معنی‌دار زیر سطح ۱۵۳.۰۰ احتمالاً خریداران تازه‌ای را جذب می‌کند و نزدیک به کف نوسانی روز جمعه، پیرامون منطقه ۱۵۲.۶۰ محدود می‌ماند. با این حال، یک شکست متقاعدکننده در زیر این سطح می‌تواند باعث فروش فنی شود و جفت دلار/ین (USD/JPY) را تا مرز ۱۵۲.۰۰ در مسیر حمایت متوسط ۱۵۱.۴۰ و رقم گرد ۱۵۱.۰۰ بکشاند. سطح اخیر باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر شکسته شود، نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی در کوتاه‌مدت بالاتر رفته‌اند و سوگیری را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر می‌دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید