شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5943 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
154 بازدید
2
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه ۱.۰۸۴۷، در ۱.۰۸۲۲ معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو پس از انتشار گزارش مشاغل قوی‌تر از حد انتظار از ایالات متحده که از یک سو باعث تقویت دلار شد، و از سوی دیگر از بهای یورو/دلار (EUR/USD) کاست. این زوج سرانجام، حداقل ضرر ۰.۱۳% را ثبت کرد. در زمان نگارش این مقاله، این جفت پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه ۱.۰۸۴۷، در ۱.۰۸۲۲ معامله شد.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های خوش‌بینانه‌ی بازار کار ایالات متحده به افزایش ارزش دلار آمریکا دامن زد و از این رو، یورو/دلار آمریکا سقوط کرد.
گفتنی است روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) اظهار داشت که اقتصاد در سطحی بیش از حد انتظار، شغل ایجاد کرده است. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس ۳۰۳ هزار افزایش یافت که از آمارها و برآوردهای قبلی، به کاهش ۲۰۰ و ۲۷۰ هزار نفری اشاره داشت.
داده‌های بیشتر حاکی از آن بود که در حالی که میانگین درآمد ساعتی مطابق با مقدار توافق‌شده بود، نرخ بیکاری از ۳.۹ درصد به ۳.۸ درصد کاهش یافت.
پس از انتشار این داده‌ها، دلار با افزایش ۰.۱۵۵ درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY)، به سطح ۰۴.۳۶ افزایش یافت. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز بین ۴.۵ تا ۵ واحد پایه افزایش می‌یابد. نرخ بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا ۴.۳۶۵ درصد است.
در حوزه‌ی اظهارات مقامات، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، به کاهش نابرابر تورم اشاره کرد. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون نیز در این زمینه به اظهار نظر پرداخت و البته اشاره‌ای به سیاست‌های پولی نکرد.
و اما در سراسر حوضچه، آمارها حاکی از آن بود که سفارشات کارخانه در آلمان در ماه فوریه بهبود یافته و به ۰.۲ درصد رسیده که نسبت به کاهش ۱.۴- درصدی ژانویه، به بهبود شاره دارد. علاوه بر این، خرده‌فروشی از منطقه یورو (EU) 0.5- درصد در ماه اوت کاهش یافت که از کاهش ۰.۴- درصدی برآوردشده، بدتر بود.
با توجه به این عوامل، یورو/دلار (EUR/USD) به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۰۰-DMA) عقب نشینی کرد.
با نگاهی رو به جلو، تمرکز معامله‌گران به داده‌های هفته‌ی آینده است که با انتشار داده‌های تورم ایالات متحده و احساسات مصرف‌کننده، تغییر می‌کند. در جبهه‌ی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا (ECB) نشست سیاست پولی خود را برگزار خواهد کرد که مهم‌ترین رویداد هفته خواهد بود.
چشم‌انداز تکنیکال و تجزیه و تحلیل قیمت یورو/دلار EUR/USD
تشکیل الگوی نمودار «ستاره شامگاهی» می‌تواند راه را برای افت به زیر رقم ۱.۰۸۰۰ هموار کند. حرکت در یورو/دلار EUR/USD به سمت پایین متمایل شده است، چرا که شاخص قدرت نسبی (RSI) پایین‌تر و زیر سطح ۵۰ خط وسط قرار دارد. شکستن زیر ۱.۰۸۰۰، پایین‌ترین سطح ۲ آوریل، ۱.۰۷۲۴ را جلوتر از ۱.۰۷۰۰ به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر، خریداران در محل تلاقی ۲۰۰-DMA و ۵۰-DMA در حدود ۱.۰۸۲۸/۳۲ با مقاومت تکان‌دهنده مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید