شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3245 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ |
223 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار در روز چهارشنبه پس از تلاش برای جهت‌گیری در روز سه شنبه، کشش صعودی خود را پیدا کرد و با اندکی افزایش بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز پنج‌شنبه، در روند ضعیف‌تری معامله شد و به زیر سطح ۱.۰۹۵۰ حرکت کرد.
معامله‌گران ترجیح می‌دهند قبل از انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی در مورد اوراق بهادار ایالات متحده، در حاشیه منتظر بمانند. غیر از این، سخنرانی‌های سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا نیز به دقت زیر نظر قرار خواهد گرفت.

تحلیل اجمالی بنیادین
یورو/دلار در روز چهارشنبه در پی عبور از تلاش برای جهت‌گیری روز سه شنبه، کشش صعودی خود را پیدا کرد و با اندکی افزایش بسته شد. البته این روند تداوم نداشت و این جفت ارز، در صبح روز پنج‌شنبه در معاملات اروپا، شتاب صعودی خود را از دست داد و اندکی به زیر سطح ۱.۰۹۵۰ عقب نشینی کرد.
گرچه دلار آمریکا روز چهارشنبه نتوانست بر قدرت خود بیفزاید، اما بازیابی بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده به این ارز کمک کرد تا حمایتی برای خود دست و پا کند.

و اما بازدهی ۱۰ ساله‌ی آمریکا پس از بازگشت روز سه شنبه، در اواسط هفته،۴.۲ درصد افزایش یافت. با این وجود، اظهارات تندروانه‌ی مقامات بانک مرکزی اروپا به یورو/دلار (EUR/USD) اجازه داد تا روز را در شرایط مثبت به پایان برساند.
در اواخر روز، فعالان بازار به دقت داده‌های خرده‌فروشی فوریه و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) را زیر نظر می‌گیرند. در همین راستا، براساس پیش‌بینی‌ها خرده‌فروشی در پی کاهش ۰.۸ درصدی ثبت‌شده در ژانویه، به میزان ۰.۸ درصد در ماه فوریه رشد کند. و اما انتظار می‌رود PPI در مقیاس ماهانه، ۰.۳% افزایش یابد که البته با افزایش ماه ژانویه مطابقت خواهد داشت.
ناگفته نماند که آمار نزدیک به ۰% خرده‌فروشی می‌تواند بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، رشد قوی‌تر از پیش‌بینی‌‌ها در PPI ماهانه می‌تواند واکنش مثبتی در دلار ایجاد کند. اما در صورتی که داده‌ها مختلط شوند، واکنش اولیه ممکن است گمراه‌کننده باشد.
در این سناریو، حرکت در بازارهای اوراق قرضه می‌تواند یک سرنخ جهت‌دار باشد. به طوری که روند صعودی طولانی‌مدت در بازده می‌تواند از دلار حمایت کند، در حالی که نرخ زیر ۴.۲ درصد در بازدهی ۱۰ ساله، می‌تواند تأثیر معکوسی بر دلار داشته باشد.
تحلیل اجمالی تکنیکال
به نظر می‌رسد ناحیه مقاومت کلیدی برای یورو/دلار (EUR/USD) در ۱.۰۹۵۰ الی ۱.۰۹۶۰ (نقطه میانی کانال رگرسیون صعودی، سطح ایستا) شکل گرفته باشد. در صورتی که این جفت، منطقه‌ی نامبرده را به سطح حمایت تبدیل کند، می‌تواند قبل از هدف قرار دادن ۱.۱۰۰۰ (سطح روانی، سطح ایستا) با مقاومت موقت در سطح ۱.۰۹۸۰ (سطح ایستا) روبرو شود.
در جهت نزولی، حمایت اول در ۱.۰۹۲۰ (سطح ایستا) قبل از ۱.۰۹۱۰-۱.۰۹۰۰ (۵۰ دوره میانگین متحرک ساده، حد پایین کانال صعودی) و ۱.۰۸۷۰ (۱۰۰ دوره SMA) قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید