شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8106 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
415 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار امروز تحت تأثیر احساسات مثبت بازار، به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، یورو/دلار در روز پنج‌شنبه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در این بین، احساسات مثبت غالب در بازار، از ارزهای حساس به ریسک مانند یورو پشتیبانی می‌کند. علت بهبود ریسک پذیری را می‌توان به اظهارات تندروانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه نسبت داد.
گفتنی است در پی تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره در سطح ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصدی در نشست ماه می که در روز چهارشنبه برگزار شد، پاول احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد. جفت یورو/دلار (EUR/USD) در طول معاملات آسیایی به نزدیکی ۱.۰۷۲۰ افزایش یافت.
بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ضمن اشاره به متوقف‌شدن پیشرفت در زمینه‌ی تورم، خاطرنشان کرد که کاهش تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نسبت به پیش‌بینی قبلی، به زمان بیشتری نیاز دارد. پاول همچنین اشاره کرد که اگر روند استخدام قوی ادامه یابد و تورم راکد بماند، این امر به تعویق‌انداختن کاهش نرخ‌ها را توجیه می‌کند.
با نگاهی رو به جلو، معامله‌گران احتمالاً در انتظار آمار درخواست‌های اولیه‌ی هفتگی بیکاری، بهره‌وری غیرکشاورزی و سفارشات کارخانه از ایالات متحده در روز پنج‌شنبه هستند. این انتشارات احتمالاً بینش بیشتری در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد.
از ناحیه یورو، یورو ممکن است به دلیل موضع بدتر بانک مرکزی اروپا در مقایسه با فدرال رزرو ایالات متحده با مشکل مواجه شود. داده‌های تورم اخیر حاکی از آن است که تورم منطقه یورو همانطور که انتظار می‌رفت در ماه آوریل ثابت ماند. علاوه بر این، تورم اصلی کاهش یافت و از این رو، میزان شرط‌بندی‌ها برای کاهش بالقوه‌ی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن را تقویت کرد.
روز پنج‌شنبه، ارقام اولیه‌ی داده‌های نهایی شاخص مدیران خرید HCOB (PMI) با انتظارات بازار همسو می‌شود. گفتنی است این یک شاخص پیشرو برای سنجش فعالیت‌های تجاری در بخش تولید منطقه یوروست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید