شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4381 |
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
172 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) به دنبال صعود روز چهارشنبه، در روز پنج‌شنبه به سمت جنوب چرخید و روز را در عمق منفی بست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو/دلار (EUR/USD) تحت فشار نزولی باقی ماند و در جلسه‌ی روز جمعه‌ی آمریکا نزدیک به ۱.۰۸۵۰ معامله شد.
گفتنی است جو محتاطانه بازار به دلار آمریکا در حفظ قدرت کمک کرد. به این ترتیب، این جفت همچنان در مسیری باقی ماند که دومین هفته‌ی متوالی را در رنگ قرمز ببندد.

تحلیل اجمالی بنیادین
یورو/دلار (EUR/USD) به دنبال صعود روز چهارشنبه، در روز پنج‌شنبه به سمت جنوب چرخید و روز را در عمق منفی بست. این جفت در اوایل روز جمعه، موقعیت خود را در سنگر عقب حفظ می‌کند و در فاصله‌ی محسوسی از سطح ۱.۰۸۰۰ معامله می‌شود.
گفتنی است تقویت مجدد دلار آمریکا (USD) یورو/دلار آمریکا را مجبور کرد تا روز پنج‌شنبه یک چرخش شدید داشته باشد. نظرسنجی اس‌اند‌پی گلوبال S&P Global ایالات متحده نشان داد که فعالیت تجاری در بخش خصوصی در اوایل ماه مارس، با سرعتی مناسب به رشد خود ادامه داد و PMI ترکیبی به ۵۲.۲ رسید.
کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در گلوبال مارکت اینتلجنس با اشاره به رشد اخیر تقاضا اظهار داشت که افزایش شدید هزینه‌ها حاکی از آن است که فشارهای تورمی بار دیگر در ماه مارس افزایش یافت.
مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها با احتمال ۲۶ درصدی بر این باورند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ سیاست را بدون تغییر باقی می‌گذارد.

گذشته از آن، سند اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه اطلاعات اقتصاد کلان را در روز جمعه منتشر نخواهد کرد. بعید است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از سخنان افتتاحیه‌ی خود در اواخر روز، اظهار نظر جدیدی ارائه دهد که بتواند قیمت‌گذاری بازار را پیرامون چشم‌انداز نرخ فدرال رزرو تحت تاثیر قرار دهد.
در عین حال، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز تقریباً با ۱٪ کاهش روزانه، زیر ۴.۲۵٪ رسید. در صورتی که بازدهی ایالات متحده در آستانه‌ی آخر هفته به کاهش خود ادامه دهد، ممکن است دلار برای حفظ حرکت صعودی خود مشکل داشته باشد و به یورو/دلار (EUR/USD) نیز در محدودکردن زیان خود کمک کند.
تحلیل اجمالی تکنیکال
شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته به زیر ۴۰ سقوط کرد و یورو/دلار (EUR/USD) آخرین کندل ۴ ساعته را زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ دوره‌ای (۲۰۰-SMA) بست.
سطح ۱.۰۸۰۰ (فیبوناچی ۶۱.۸% اصلاح آخرین روند صعودی) به عنوان پشتیبانی کلیدی برای یورو/دلار (EUR/USD) همسو می‌شود. در صورتی که این جفت به زیر آن سطح سقوط کند و آن را به عنوان مقاومت مورد تایید قرار دهد، ۱.۰۷۵۰ (فیبوناچی ۷۸.۶% اصلاحی) می‌تواند به عنوان هدف نزولی بعدی دیده شود.
اگر ۱.۰۸۰۰ به عنوان سطح حمایت دست‌نخورده باقی بماند، فروشندگان ممکن است دلسرد شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آستانه‌ی آخر هفته، در انتظار کاهش پوزیشن فروش باشند. در این سناریو، ۱.۰۸۳۰-۱.۰۸۴۰ (فیبوناچی ۵۰% اصلاحی، SMA 200) را می‌توان به عنوان اولین مقاومت قبل از ۱.۰۸۶۰ (فیبوناچی ۳۸.۲% اصلاحی) و ۱.۰۸۹۰ (۱۰۰ دوره SMA) مشاهده کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید