شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5670 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
273 بازدید
1
ارسال به دوستان

جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) برای سومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند.

به گزارش «اف‌ایکس استریت» جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) برای سومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند و طی جلسه‌ی آسیایی، جایگاهی در بالاترین سطح یک و نیم هفته‌ای نزدیک به ۱.۰۸۰۰ برای خود در نظر می‌گیرد.

دلار آمریکا (USD) در بحبوحه‌ی عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، روند کاهش اصلاحی این هفته‌ی خود را از بالاترین سطح از ۱۴ فوریه ادامه داد.

جدا از این، ریسک مثبت به عنوان عامل دیگری در تضعیف دلار امن و به‌عنوان بادگیر برای جفت یورو/دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، بروز برخی انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌های بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد، با وجود آمار و ارقام پایین‌تر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده منطقه یورو در روز چهارشنبه، ممکن است از هر گونه رشد بیشتر این جفت ارز ممانعت کند.

از منظر تکنیکال، شکی نیست که شکست یک شبه از سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی لغزش مارس-آوریل و قدرت بعدی فراتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۲۰۰-SMA) به نفع معامله‌گران صعودی است.

با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه – اگرچه در حال بهبود از سطوح پایین‌تر بوده‌اند – هنوز چشم‌انداز مثبتی را تأیید نکرده‌اند و از این رو، قبل از موضع‌گرفتن برای سودهای بیشتر، احتیاط موضوعی ضروری است.

از این رو می‌توان نتیجه گرفت که هر حرکت بیشتر به سمت بالا از اواسط ۱.۰۸۰۰، احتمالاً با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه ۱.۰۸۸۰ یا SMA 100 روزه مواجه خواهد شد.

منطقه فوق با ۶۱.۸ درصد فیبو منطبق است. سطحی که اگر به طور قاطع پاک شود، زمینه را برای حرکت صعودی کوتاه‌مدت بیشتر فراهم می‌کند.

سپس جفت یورو/دلار (EUR/USD) ممکن است از علامت ۱.۰۹۰۰ عبور کند و مقاومت مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه ۱.۰۹۲۰ الی ۱.۰۹۲۵ مورد آزمایش قرار دهد و در نهایت به منطقه عرضه ۱.۰۹۵۰ برسد.

این حرکت می‌تواند بیشتر به سمت اوج نوسانی ماه مارس، در حوالی سطح ۱.۰۹۸۰، در مسیر رسیدن به مرز روانی ۱.۱۰۰۰ امتداد یابد. ناگفته نماند که این سطح هم‌اکنون باید نقش یک نقطه محوری کلیدی را داشته باشد.

از طرف دیگر، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که ضعف زیر فیبوناچی ۳۸.۲٪ در سطح ۱.۰۸۲۵-۱.۰۸۲۰ حمایتی در نزدیکی علامت ۱.۰۸۰۰ پیدا کند. پس از آن ناحیه ۱.۰۷۸۵ الی ۱.۰۷۸۰ یا فیبو ۲۳.۶ درصد قرار می‌گیرد.

سطحی که پایین‌تر از آن جفت یورو/دلار (EUR/USD) می‌تواند برای به چالش‌کشیدن پایین‌ترین سطح یک و نیم ماهه، در حدود منطقه ۱.۰۷۲۵ که اوایل این هفته لمس کرد، بازگردد.

برخی از فروش‌های متعاقب که منجر به شکست از مرز ۱.۰۷۰۰ می‌شود، سوگیری را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر داده و زمینه را برای از سرگیری روند نزولی یک ماهه فراهم می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید