شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4859 |
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
471 بازدید
1
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار (EUR/USD) روند کاهشی روز قبل را از مقاومت ۱۰۰ روزه میانگین متحرک ساده (SMA) نزدیک به منطقه ۱.۰۸۶۵ امتداد می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، جفت یورو/دلار (EUR/USD) روند کاهشی روز قبل را از مقاومت ۱۰۰ روزه میانگین متحرک ساده (SMA) نزدیک به منطقه ۱.۰۸۶۵ امتداد می‌دهد و برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه، تحت فشار فروش باقی می‌ماند.
با این حال، قیمت‌های نقطه‌ای در طول جلسه‌ی آسیایی، بالای ۱.۰۸۰۰ باقی می‌مانند که البته به نظر می‌رسد در میان برخی خریدهای بعدی دلار آمریکا (USD) نسبت به کاهش بیشتر، آسیب‌پذیرند.
شاخص دلار (DXY)، که ارز ایالات متحده را در برابر سبدی از ارزها اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین سطح چند هفته‌ای که جمعه‌ی گذشته رسیده بود، نزدیک‌تر شد و البته چشم‌انداز خوش‌بینانه برای اقتصاد ایالات متحده، عامل اصلی حمایت آن بود.
گفتنی است انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در روز سه شنبه، این چشم‌انداز را تقویت کرد که ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند تا در بحبوحه‌ی تورم همچنان چسبنده، نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. این موضوع، در کنار لحن ریسک ملایم‌تر، نه‌تنها پشتوانه‌ای برای دلار امن است، بلکه مقداری فشار بر جفت یورو/دلار (EUR/USD) وارد می‌کند.
از سوی دیگر، ارز واحد با افزایش شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ در ژوئن توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش یافته است.در همین زمینه، مادیس مولر، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا، روز سه شنبه از نزدیک‌شدن به نقطه‌ای خبر داد که بانک مرکزی بتواند کاهش نرخ بهره را آغاز کند.
علاوه بر این، یانیس استوماراس، یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا اظهار داشت که کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن، مورد توافق است. این موضوع به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که به لحن پیشنهادی پیرامون جفت یورو/دلار کمک می‌کند و همچنین حامی چشم‌انداز افزایش بیش از یک روند نزولی دو هفته‌ای خواهد بود.
با حرکت رو به جلو، آمار اقتصادی روز چهارشنبه شامل انتشار گزارش CPI اسپانیاست که می‌تواند در غیاب هر گونه داده‌ی مرتبط از ایالات متحده، بر ارزش پول رایج تأثیر بگذارد و انگیزه‌ای نیز ایجاد کند.
با این حال، شاخص قیمت مصرف و هزینه‌های شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه، در مرکز توجه باقی مانده است. معامله‌گران برای حصول به سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو، داده‌های کلیدی را بررسی خواهند شد. این امر به نوبه‌ی خود، باید بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار تأثیر بگذارد و به تعیین مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار برای جفت یورو/دلار (EUR/USD) کمک کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید