شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5368 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
115 بازدید
1
ارسال به دوستان

در پی انتشار داده‌های کلان اقتصادی که حامی دلار آمریکا بود، یورو/دلار امروز به پایین‌تر از سطح ۱.۰۷۰۰ سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، یورو/دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌تر از سطح ۱.۰۷۰۰ سقوط کرد و این زمانی بود که داده‌های قوی‌تر اقتصاد کلان ایالات متحده از دلار آمریکا (USD) حمایت را به عمل آورد و به این ترتیب، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تا ماه ژوئن به نزدیک ۵۰ درصد کاهش یافت.
گفتنی است از آنجا که حفظ نرخ‌های بهره بالاتر، جریان‌های سرمایه‌ی بیشتری را جذب می‌کند، به سود دلار آمریکاست.
همزمان با انتشار داده‌های ایالات متحده، یورو/دلار EUR/USD کاهش می‌یابد
یورو/دلار آمریکا یک پله‌ی دیگر پایین‌تر می‌رود و در پایان هفته‌ی عید پاک، از سطح کلیدی ۱.۰۸۰۰ عبور می‌کند.
برخی داده‌های ثابت ایالات متحده که به بالاتربودن تورم از هدف اشاره دارد، بیان می‌کند که فدرال رزرو باید کاهش نرخ‌های بهره را به تعویق بیندازد.
گفتنی است اخیرأ داده‌هایی منتشر شد که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، نشان داد که شاخص اصلی قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) گرچه کمتر از ۲.۹٪ ژانویه بود، اما در ماه فوریه، دقیقاً همانطور که انتظار می‌رفت، ۲.۸٪ را منعکس کرد. این امر به وضوح بیان می‌کند که فشارهای قیمتی شناور باقی مانده و بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو ۲.۰ درصد است.
داده‌های تولید ایالات متحده در روز دوشنبه نیز در مجموع کاملاً مثبت بود، به طوری که PMI تولید ISM برای ماه مارس بیش از ۵۰ و فراتر از سطح قبلی ۴۷.۸ بود. البته نتیجه بسیار فراتر از انتظارات برای صعود به ۴۸.۴ بود. لازم به ذکر است این اولین نتیجه از نوامبر ۲۰۲۲ است که حکایت از گسترش در بخش تولید ایالات متحده دارد.
در عین حال، یورو تحت فشار قرار گرفت و به جمع تعیین‌کنندگان نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ در ژوئن پیوست. رابرت هولزمن، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا و رئیس بانک مرکزی اتریش، با اشاره به اینکه بانک مرکزی اروپا می‌تواند قبل از فدرال رزرو، نرخ بهره را کاهش دهد، زمان انجام این عمل را منوط به تحولات ایجادشده در بخش دستمزد و قیمت تا ماه ژوئن اعلام کرد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: کاهش یورو/دلار (EUR/USD) ادامه دارد
یورو/دلار (EUR/USD) روند نزولی کوتاه‌مدت غالب را که از اوج ۸ مارس آغاز شده بود، امتداد می‌دهد. این جفت، در حال حاضر به سمت حمایت کلیدی در پایین‌ترین‌ سطح ۱.۰۶۹۴ سال تا به امروز (YTD) در راه است.
به علاوه، یورو/دلار با توجه به شاخص حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) اشباع فروش می‌شود. این یک سیگنال برای فروشندگان است که دیگر پوزیشن شورت را به موقعیت خود اضافه نکنند. اگر اندیکاتور از شرایط فروش اشباع (بالاتر از ۳۰) خارج شود، سیگنالی برای بستن تمام موقعیت‌های شورت و گشایش موقعیت لانگ خواهد بود. این امر می‌تواند منجر به عقب‌نشینی شود، اگرچه تقدم روند نزولی حاکی از تسلیم‌شدن نهایی است.
پایین‌ترین سطح فوریه یعنی ۱.۰۶۹۴ و از ابتدای سال تاکنون (YTD) احتمالاً حمایت قابل توجهی را به تصویر می‌کشد و علاوه بر آن، احتمال جهش از آن سطح در اولین آزمایش وجود دارد. با این حال، شکست قاطع پایین‌تر، آغازگر یک دوره‌ی ضعف دیگر خواهد بود و سطح ۱.۰۶۵۰ را هدف قرار می‌دهد.
یک شکست قاطع با شکستن کندل قرمز بلند و پاک‌کردن سطح و بسته‌شدن در نزدیکی کف قیمت یا سه کندل قرمز متوالی که سطح را نقض کرده است، مشخص می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید