شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8290 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
155 بازدید
2
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات اولیه معاملات آسیایی روز دوشنبه، برای چهارمین روز متوالی نزدیک به ۱.۰۷۶۵ در محدوده‌ی مثبت معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات اولیه معاملات آسیایی روز دوشنبه، برای چهارمین روز متوالی نزدیک به ۱.۰۷۶۵ در محدوده‌ی مثبت معامله شد.
گفتنی است کاهش قیمت دلار (USD) تا حدودی از جفت اصلی حمایت می‌کند. معامله‌گران در کنار شاخص قیمت تولیدکننده منطقه یورو (PPI)، در انتظار داده‌های شاخص مدیران خرید HCOB (PMI) از آلمان و منطقه یورو هستند که در اواخر روز منتشر می‌شود.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های اخیر اشتغال ایالات متحده از سوی اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در روز جمعه حاکی از آن بود که رشد مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته است. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ضعیف‌تر از حد انتظار بود و از ۳۱۵ هزار، در آوریل ۱۷۵ هزار افزایش یافت که کمترین افزایش از ماه اکتبر ۲۰۲۳ است. در عین حال، تورم دستمزد، که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از ۴.۱% به ۳.۹% در سال کاهش یافت. نرخ بیکاری در ماه آوریل از ۳.۸ درصد در ماه مارس، به ۳.۹ درصد افزایش یافت.
داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده را در سپتامبر افزایش داد. مطابق با ابزار نظارت بر نرخ CME، بازارهای مالی با احتمال نزدیک به ۹۰ درصدی کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را قیمت‌گذاری کرده‌اند که از احتمال ۵۵ درصدی هفته‌ی گذشته افزایش یافته است. این امر به نوبه‌ی خود بر دلار سنگینی می‌کند و نقش یک باد موافق را برای جفت یورو/دلار (EUR/USD) دارد.
انتظار می‌رود که قرائت نهایی PMI خدمات منطقه یورو در آوریل بر روی ۵۲.۹ ثابت بماند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود PMI ترکیبی در سطح ۵۱.۴، بدون تغییر باقی بماند. علاوه بر این، PPI مارس منطقه یورو در مقابل ۸.۳- درصد ماه فوریه، ۷.۷- درصد در سال برآورد شده است.
تورم منطقه یورو همانطور که انتظار می‌رفت در ماه آوریل ثابت ماند و باعث شد بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد. اقتصاددانان بر این باورند که چشم‌انداز انحراف بانک مرکزی اروپا از فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره احتمالا برای منطقه یورو «منفی» خواهد بود و ممکن است فشار فروش بر یورو (EUR) را در برابر دلار اعمال کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید