شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3948 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ |
500 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) پس از بسته‌شدن در محدوده‌ی منفی در هفته‌ی قبل، وارد مرحله‌ی تثبیت شد. این جفت در معاملات اروپا کمی پایین‌تر از سطح ۱.۰۹۰۰ تحرک کمی دارد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در معاملات روز دوشنبه اروپا تا نزدیک به ۱.۰۹۰۰ افزایش یافت.
در واقع، این جفت‌ارز، برای انگیزه‌ی معاملاتی در انتظار کاتالیزورهای تازه است و آنچه در روند رشد به یورو/دلار کمک کرد، تثبیت دلار آمریکا و روحیه‌ی خوش‌بینانه‌ی ریسک بود.
تحلیل اجمالی بنیادین
یورو/دلار (EUR/USD) پس از بسته‌شدن در محدوده‌ی منفی در هفته‌ی قبل، وارد مرحله‌ی تثبیت شد. این جفت در معاملات صبح اروپا کمی پایین‌تر از سطح ۱.۰۹۰۰ تقریبأ آرام است.
تقویت دلار آمریکا (USD) در هفته‌ی گذشته باعث شد یورو/دلار (EUR/USD) کاهش یابد. از سوی دیگر، داده‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ی قوی‌تر از حد انتظار ایالات متحده باعث افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری شد و به دلار آمریکا نیز کمک کرد تا در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر بماند.
به علاوه، در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در محدوده‌ی مثبت انجام شد. بدیهی است که یک گشایش صعودی در وال استریت می‌تواند کسب قدرت را برای دلار آمریکا دشوار کند و در را برای بهبود کوتاه‌مدت یورو/دلار بگشاید.
پیش از اعلام نتیجه‌ی سیاستگذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه، ابزار نظارت بر نرخ گروه CME نشان می‌دهد که بازارها با احتمال نزدیک به ۶۰ درصد به تغییر رویکرد سیاستی در ماه ژوئن باور دارند. علاوه بر آن، فدرال رزرو خلاصه‌ی اصلاح‌شده‌ی پیش‌بینی‌های اقتصادی را منتشر خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران ممکن است ترجیح دهند پیش از نشست فدرال رزرو، از اتخاذ تصمیمات بزرگ خودداری کنند و این امر باعث می‌شود که حرکت قاطع یورو/دلار (EUR/USD) در هر دو جهت دشوار شود. با این وجود، ادراک ریسک می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث حرکت این جفت شود.
بررسی اجمالی تکنیکال
سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳.۶% آخرین روند صعودی، مقاومت اولیه ۱.۰۹۰۰ را تشکیل می‌دهد. هنگامی که یورو/دلار (EUR/USD) از آن سطح بالاتر رفت و شروع به استفاده از آن به عنوان پشتیبانی کرد، میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۵۰-SMA) می‌تواند قبل از ۱.۰۹۶۰ (نقطه پایانی روند صعودی)، به عنوان مانع بعدی در ۱.۰۹۲۰ عمل کند.
در جهت نزولی، سطح ۱.۰۸۷۵ (SMA دوره ۱۰۰) به عنوان اولین پشتیبانی قبل از ۱.۰۸۶۰ (رفبوناچی ۳۸.۲% اصلاحی) و ۱.۰۸۳۰ (SMA دوره ۲۰۰) همتراز می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید