شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6066 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
140 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) پس از سقوط به زیر ۱.۰۸۰۰، توانست بخشی از زیان روزانه‌ی خود را پاک کند. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) پس از سقوط به زیر ۱.۰۸۰۰، توانست بخشی از زیان روزانه‌ی خود را پاک کند. 
گفتنی است واکنش فوری به گزارش مشاغل ایالات متحده که حکایت از افزایش ۳۰۳۰۰۰ نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس داشت، این جفت را تحت تأثیر قرار داد.

تحلیل اجمالی بنیادین
یورو/دلار (EUR/USD) پس از صعود به بالای ۱.۰۸۷۰ که در واقع، بالاترین سطح آن از ۲۱ مارس تلقی می‌شود، سودهای روزانه‌ی خود را پاک کرد و در روز پنج‌شنبه به صورت ثابت بسته شد. این جفت ارز در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز جمعه، در یک کانال فشرده به زیر ۱.۰۸۵۰ نوسان می‌کند و این در حالی است که سرمایه‌گذاران برای داده‌های بازار کار ایالات متحده آماده می‌شوند.
اظهارات تندروانه از سوی مقامات فدرال رزرو و تغییر منفی که در روحیه‌ی ریسک مشاهده شد، به دلار آمریکا (USD) کمک کرد تا در جلسه‌ی روز پنج‌شنبه آمریکا جهشی داشته باشد.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، بر این نکته اذعان داشت که چنانچه تورم به سمت پائین حرکت کند، این سوال مطرح می‌شود که آیا فدرال رزرو باید نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد.
توماس بارکینگ، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز تطبیق گستردگی تورم فعلی را با پیشرفتی که فدرال رزرو برای کاهش نرخ باید ببیند، دشوار دانست.
پیش‌بینی می‌شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه مارس، ۲۰۰۰۰۰ افزایش یابد و انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ۳.۹٪ ثابت بماند. اگر بازنگری قابل توجهی در افزایش ۲۷۵۰۰۰ NFP فوریه صورت نگیرد، رشد قوی NFP به میزان ۲۵۰۰۰۰ یا بالاتر می‌تواند مانع از احتمال کاهش نرخ در ماه ژوئن توسط فعالان بازار شود و بدین ترتیب، با واکنش فوری، دلار را تقویت کنند.
از سوی دیگر، چاپ ناامیدکننده زیر ۲۰۰۰۰۰ می‌تواند کاهش شرایط در بازار کار را منعکس کند و خوش‌بینی نسبت به تغییر رویکرد سیاستی در ماه ژوئن را برانگیزد.
براساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال ۳۵ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ماه ژوئن در ۵.۲۵٪ -۵.۵٪ بدون تغییر باقی می‌گذارد.
تحلیل اجمالی تکنیکال
اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته، کمی بالاتر از ۵۰ حرکت کرد که نشان‌دهنده‌ی فقدان حرکت صعودی است. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ دوره‌ای (۲۰۰-SMA) به عنوان مقاومت فوری قبل از ۱.۰۸۷۰ (فیبوناچی ۶۱.۸% اصلاحی آخرین روند نزولی) و سطح ۱.۰۹۰۰ (فیبوناچی ۷۸.۶% اصلاحی)، در ۱.۰۸۵۰ همسو می‌شود.
در جهت نزولی، حمایت اول در ۱.۰۸۱۰-۱.۰۸۰۰ (سطح روانی) قبل از ۱.۰۷۸۰ (فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی) و ۱.۰۷۲۰ (نقطه پایانی روند نزولی) قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید