شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7868 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
92 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یورو/دلار امروز به لطف تضعیف ارزش دلار آمریکا، با رشد قیمت به نزدیکی سطح ۱.۰۷۱۰ رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت یورو/دلار (EUR/USD) در ساعات اولیه معاملات آسیایی روز دوشنبه، با نرخ قوی‌تری در حوالی سطح ۱.۰۷۱۰ معامله می‌شود.
گفتنی است افت ارزش دلار آمریکا (USD) و رسیدن آن به زیر مرز ۱۰۶.۰۰ حمایتی را برای این جفت ایجاد می‌کند. اولین قرائت شاخص قیمت مصرف‌کننده آلمان (CPI) برای ماه آوریل در روز دوشنبه انجام می‌شود.
گذشته از آن، همه‌ی نگاه‌ها به نشست سیاست‌گذاری پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود، بدون اینکه تغییری در نرخ مورد انتظار وجود داشته باشد.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های اخیر تورم ایالات متحده، بر انتظارات مبنی بر اینکه چه زمانی فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، دلالت می‌کند.
بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال کاهش نرخ بهره در نشست جولای از ۵۰ درصد در هفته گذشته، به ۲۵ درصد کاهش یافت، در حالی که معامله‌گران با احتمال ۶۰ درصدی بر این باورند که فدرال رزرو در جلسه‌ی سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش می‌دهد. این امر به نوبه‌ی خود ممکن است دلار را افزایش دهد و جفت یورو/دلار EUR/USD را در کوتاه‌مدت محدود کند.
دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز جمعه فاش کرد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه مارس، در مقایسه با ۲.۵ درصد قبلی، ۲.۷ درصد رشد کرد که البته از ۲.۶ درصد برآوردشده نیز بیشتر بود. رقم PCE هسته، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، به صورت سالانه، در سطح ۲.۸ درصد در ماه مارس ثابت ماند که قوی‌تر از انتظار ۲.۶ درصد بود. و اما در مقیاس ماهانه، PCE سرفصل و شاخص قیمت اصلی، هر دو ۰.۳٪ در ماه مارس افزایش یافتند.
در سراسر حوضچه، بانک مرکزی اروپا (ECB) با تأکید بر تورم سردتر در منطقه یورو، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا ممکن است قبل از فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند.
در همین راستا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تصریح کرد که بانک مرکزی احتمالاً از رکورد بالای ۴ درصد در ژوئن، شروع به کاهش نرخ سپرده خود خواهد کرد، البته همچنان در صدد است که گزینه‌های خود را برای مسیر فراتر باز بگذارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید