شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8477 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
419 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) در روز پنج‌شنبه در معاملات آسیایی حدود ۱.۰۷۵۰ معامله شد و به این ترتیب، روند زیان خود را برای سومین جلسه‌ی متوالی امتداد داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در روز پنج‌شنبه در معاملات آسیایی حدود ۱.۰۷۵۰ معامله شد و به این ترتیب، روند زیان خود را برای سومین جلسه‌ی متوالی امتداد داد.
گفتنی است دلار آمریکا (USD) در میان انتظارات فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره‌ی بالاتر افزایش یافت. علاوه بر این، بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات متحده، که حامی دلار آمریکا (USD) است، منجر به تضعیف جفت یورو/دلار (EUR/USD) می‌شود.
علاوه بر این، اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه‌ی مقامات فدرال رزرو، دلار آمریکا را تقویت کرده است. بر اساس گزارش رویترز، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، روز چهارشنبه بر ضرورت یک دوره‌ی اعتدال در اقتصاد آمریکا به منظور دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی بانک مرکزی تأکید کرد.
روز سه شنبه، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، ضمن اشاره به این موضوع که انتظار غالب این است که نرخ‌ها برای یک دوره‌ی قابل توجه بدون تغییر باقی بماند، بر احتمال افزایش نرخ حداقلی خاطرنشان کرد.
در بخش یورو، خرده‌فروشی ماهانه در ماه مارس ۰.۸ درصد افزایش یافت و از کاهش ۰.۳ درصدی اصلاح‌شده در فوریه بازگشت. این موضوع، نمایانگر مهم‌ترین افزایش فعالیت خرده‌فروشی از سپتامبر ۲۰۲۲ است که قدرت در بخش مصرف‌کننده‌ی اروپا را منعکس می‌کند.
علاوه بر این، خرده‌فروشی سالانه در مقایسه با کاهش ۰.۵ درصدی اصلاح‌شده در فوریه، ۰.۷ درصد افزایش یافت که اولین رشد خرده‌فروشی از سپتامبر ۲۰۲۲ را به تصویر می‌کشد و نشان‌دهنده‌ی یک تغییر مثبت در روند هزینه‌های مصرف‌کننده است.
با این حال، پیش بینی می‌شود که بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش هزینه‌های استقراض را از ماه ژوئن آغاز کند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، مطابق با استاندارد تجاری گزارش‌شده، اظهار داشت که داده‌های اخیر بر اعتقاد او مبنی بر نزدیک‌شدن تدریجی تورم به هدف ۲ درصدی، مهر تأیید زده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید