شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6166 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ |
163 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در این مقاله، ۵ مورد از بهترین پروژه‌های مبتنی بر بِلَست (Blast) را که باید به آن‌ها توجه کرد، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، در قلب تحولات فناوری‌های درحال بازسازی حوزه‌ی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و گیمینگ، بِلَست (Blast) قرار دارد، یک بلاک‌چین لایه۲ سازگار با EVM که پیشرو است و تنها بلاکچینی است که بازدهی بومی برای اتریوم (ETH) و استیبل‌کوین‌ها ارائه می‌دهد. بِلَست با هدایت پَک‌من (Pacman)، مغز متفکر مارکت‌پلیس محبوب توکن غیرقابل تعویض (NFT) به نام بلور (Blur)، به‌سرعت توجه جامعه‌ی ارز دیجیتال را به خود جلب کرد. این پلتفرم از زمان راه‌اندازی، رشدی چشمگیری داشته است و با جذب بیش از ۱.۴ میلیارد دلار، به جمع ۱۰ بلاک‌چین برتر از نظر ارزش کل قفل‌شده (TVL) پیوسته است.
پس از راه‌اندازی بِلَست، زمان زیادی طول نکشید که این پلتفرم به کانون فعالیت‌ها تبدیل شد و با سرازیر شدن صدها میلیون دلار به پروتکل‌های نوظهور آن، شبکه مذکور از هیجان درباره‌ی رشد چند پروژه‌ی دیگر در اکوسیستم خود در غلیان بود.
بِلَست‌آپ (BlastUP)
بِلَست‌آپ (BLP)، اولین لانچ‌پد (Launchpad) در اکوسیستم بِلَست است که سکوی پرشی را برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) برای آغاز موفقیت‌آمیز مسیرشان فراهم می‌کند. این پلتفرم با شعار «سریع‌تر رشد کنید، درآمد بیشتر کسب کنید»، به پرورش رشد همه‌ی مشارکت‌کنندگان خود اختصاص یافته است.
ویژگی منحصربه‌فرد بِلَست‌آپ، لانچ‌پد اکسلریتوری (شتاب‌دهنده) است که برای ارائه‌ی ابزارهای مورد نیاز به تیم‌های استارت‌آپ، از مستندات جامع گرفته تا توکنومیک‌های اصلاح‌شده، طراحی شده است و به‌طور مؤثری باعث سهولت در جذب سرمایه می‌شود. علاوه بر این، فرایند سخت‌گیرانه‌ی غربالگری پروژه‌ها، تضمین می‌کند که تنها قابل‌اعتمادترین پروژه‌ها پذیرش شوند و بدین ترتیب از سلامت کل جامعه‌ی بِلَست محافظت شود.
توکن بومی بِلَست‌آپ، با کاربرد بالای خود به سوخت این اکوسیستم تبدیل می‌شود. همچنین، پیش‌فروش درحالِ انجام آن، تاکنون ۳ میلیون دلار سرمایه‌ی جذب کرده و همچنان سرمایه‌گذاران اولیه درحال پیوستن به آن هستند.
اُربیت پروتکل (Orbit Protocol)
اُربیت (ORBIT) به‌عنوان برترین پروتکل دیفای در اکوسیستم بِلَست شناخته می‌شود. این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد تا به‌شکل یکپارچه‌ای دارایی‌ها را در بِلَست قرض داده و دریافت کنند و با ارائه پاداش‌ طرح‌های تشویقی نقدشونده به مشارکت‌کنندگان، این معامله را جذاب‌تر می‌کند. افزون بر این، اُربیت، توکن بومی خود را معرفی می‌کند که این امر باعث افزایش جذابیت و کاربرد پلتفرم مذکور می‌شود.
کریپتو وَلیز (Crypto Valleys)
درون‌مایه‌ی کریپتو وَلیز، یک بازی دیفای است که با ماهیت بازی‌های گاچا (Gacha) ادغام شده است. این بازی تجربه‌ای یکپارچه اما پیچیده‌ را ارائه می‌دهد که در آن بازیکنان با کشاورزی، ساخت‌وساز، کاوش و تجارت، ضمن انباشت تدریجی بازده (YIELD)، دره‌ی (روستا/شهر) خود را شکل می‌دهند.
استقرار کامل کریپتو وَلیز در دو فاز مجزا انجام می‌شود. فاز اول بر توزیع بازده و ارائه گیم‌پِلی شهودی برای هر دو گروه گیمرهای معمولی و علاقه‌مندان باسابقه‌ی دیفای تمرکز دارد. فاز دوم، با معرفی مکانیک‌های گیم‌پِلی پیشرفته طراحی شده است تا تعادلی ظریف بین بازده و ثبات اقتصادی بازی را برقرار کند.
پَک فایننس (Pac Finance)
پَک فایننس، اولین پروتکل ترکیبی وام‌دهی بر روی اکوسیستم بِلَست است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شبکه‌ی بِلَست، هم در وام‌های همتا به همتا (P2P) و هم در وام‌های همتا به استخر استخراج رمزارز (P2Pool) شرکت کنند. پَک فایننس با ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند وام‌های خودبازپرداخت، معاملات اهرمی (لوریج) با یک کلیک و حلقه‌های وام‌دهی فوری، تجربه‌ای پویا از وام‌دهی را ارائه می‌دهد.
علاوه بر این، پلتفرم معرفی‌شده درحال حاضر تعدادی از توکن بومی آینده‌ی بِلَست را به کاربران اولیه ارائه می‌دهد. تخصیص این توکن ناشی از پیروزی پَک فایننس در مسابقه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن «بیگ‌بنگ» این بلاکچین است که انگیزه‌ی بیشتری برای کاربران جهت پیوستن زودهنگام به این پلتفرم ایجاد می‌کند.
ثراستر فایننس (Thruster Finance)
ثراستر فایننس به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) پیشرو، بر نیازهای علاقه‌مندان دیفای در اکوسیستم بِلَست تمرکز دارد. ثراستر، دوره‌ی حیات یک توکن را از ابتدای شکل‌گیری تا برجسته‌شدن در یک پروتکل واحد متحول می‌کند.
همچنین، ثراستر برای توسعه‌دهندگان، سازوکار راه‌اندازی منصفانه‌ی اختصاصی و ابزارهای مدیریت توکن درجه یک را که توسط بهترین ذهن‌های دیفای ساخته شده‌اند، ارائه می‌دهد. درهمین حال، کاربران عادی از فرصت‌های بازدهی پُرسود، گزینه‌های تأمین‌کنندگی نقدینگی (LP) یکپارچه، قابلیت‌های ادغام‌شده‌ی اجتماعی و تحلیلی و یک رابط کاربری آسان برای معامله بهره‌مند می‌شوند.
در همین راستا، ثراستر با این طیف قدرتمند از خدمات، در تلاش است تا به مقصدی ایده‌آل برای نقدینگی و معاملات دارایی‌های اصلی و توکن‌های خاص در اکوسیستم بِلَست تبدیل شود.
درنتیجه، با افزایش قدرت بِلَست، این پلتفرم به‌عنوان کاتالیزوری برای رشد سایر پروژه‌ها در این اکوسیستم عمل می‌کند و در قلب این ماجرا بَلست‌آپ قرار دارد، پلتفرمی که نه تنها سکوی پرشی برای برنامه‌های غیرمتمرکز امیدوارکننده است، بلکه زمینه‌ای برای رشد و موفقیت آن‌ها را نیز فراهم می‌کند. پروتکل اُربیت، امکان قرض دادن و دریافت آسان را تسهیل می‌کند، درحالی‌که کریپتو وَلیز تجربه‌ای فراگیر از بازی را با مکانیزم‌های دیفای ادغام می‌کند. پَک فاینانس نیز پیشگام پروتکل‌های وام‌دهی ترکیبی است و ثراستر فاینانس، یک صرافی غیرمتمرکز متناسب با اکوسیستم بِلَست را ارائه می‌دهد.
پروژه‌های معرفی‌شده موتوری را شکل می‌دهند که هدایتگر اکوسیستم بِلَست است، درحالی‌که بِلَست‌آپ، سوخت و نیروی محرّکه‌ای است که رشد آن را تامین می‌کند. بِلَست‌آپ به همراه پروتکل اُربیت، کریپتو وَلیز، پَک فاینانس و ثراستر فاینانس، نماینده‌ی نوآوری و فرصت در خط مقدم اکوسیستم بِلَست هستند که برای رشدی انفجاری آماده شده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید